attans onge!

Idag har jag tillbringat 40 minuter med fisen bredvid hennes säng innan hon somnar. Och somnade hon? Nä!!!
Hon är såååå trött, men det ska bökas å vändas, pratas och grejjas.
Till sist fick jag nog och gick ut därifrån å satt mig vid datorn i soffan istället....
i en haltimme hörde jag henne surra, leka, gnälla å tjurskrika lite. sen la hon sig å somnade!
Jag vägrade gå in, hörde att hon inte var ledsen på riktigt, bara; hallååå? vad gööör du? Det är trååååkigt här, va med mig!
Annars har jag bara vart upp en gång inatt, men har sovit illa ändå. Vaknat flera gånger helt genomsvettig, men jag minns inte vad jag drömt, knasigt!
Klev upp 04.30 som vanligt å åkte till stallet med vovvarna. Fodrade och släppte ut hungriga trollen i hagarna, Det är så mörkt nu på morron så jag ser inte hästarna när de gått ut, man bara hör deras hömumsande =)
Mockade åt min egen pålle, och åt Macke som jag har hand om i 3 veckor, hans matte är på vacation i Turkiet... vissa har det bra minsann! Men hon lovade att ta några drinkar till mig å.... hihi
Det tar tid att mocka 2 boxar, fixa foder åt 2 hästar och packa höpåsar x3 åt 2 hästar, strax över en timme tar det.
Så det är nästan helt ljust när jag kommer hem å får krypa ner igen, synd bara att Benny far på jobbet då istället =(
Cornelia vaknade vid 7 å ville ha vällo, vi låg kvar å myste å busade, jag var såååå trött!
Halv nio slocknade hon på sängen bredvid mig helt plötsligt mitt i buset å böket!
Vi sov till halv10.... Sköööönt.
Var ut på promenad med vovvarna, kallt idag så Cornelia fick inviga sin nya fina bruna höstjacka, hon blev sååå fin!
Hon tycker det är så mysigt att åka vagn på hundprommisarna, hon sitter så fint och pyser på i fårskinnet.
Vi åt pannkaka till frukost idag, kvar sen middagen igår =)
Hon åt nästan en hel själv!
Sen har vi dammsugit och torkat golvet innan hon blev trött igen och vi började tjafset med att somna.
Nu sitter jag i lugnet en stund och kollar lite på datorn, men ska gå å slänga i en maskin, överfullt i tvättkorgen.
Sen ska vi ju åka till fammo å faffa, det blir nog poppis kan jag tänka! Får se om svärfar/ faffa har nån go choklad till oss ikväll...=) =)

Ha en bra fredag, å ät nåt gott ikväll!


                
                Trött pinschernäsa a la Piriplutt


Kommentarer
Malin

Du har fått en utmärkelse i min blogg!!

2008-09-14 @ 12:21:52
URL: http://mammasnova.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0