antisovarn och "öppnis"

Igår kväll somnade ju fisen vid halv8, men det var en dålig sömn.
Hon sov jättedåligt och vaknade och var ledsen hela tiden, efter en timme så gav vi upp, Benny hämtade henne så hon fick mysa med oss. Och visst, en liten stund låg hon å hade så gossigt så på papsens mage.
Sen, sen var det leeeekdaaaags! Men gud va trött hon var, röd runt ögona och pufsig i ansiktet...
Men inte hindrar det trollet som är gjort av bus heller! =)

bildserie på pyjamasterroristen






Hon lekte järnet ända till tjugo i tio.... då gjorde vi en ny flaska välling och gick för att sova säng. Då gick det bra att somna till slut.
Hon fick morronvälling vid 7 å sen sov hon igen, som en liten stock helt utsträckt i vår säng.
Jag själv klev upp halv8 eftersom vi skulle åka på öppna förskolan halv10, så jag hann duscha, sminka mig och tom ta ut hundarna på snabbkiss utan att hon vaknade... kvart över nio behagade damen vakna ur skönhetssömnen=)
Det vart räser med gröt och påklädning, vi satt i bilen kvart i 10 iaf!
Vi träffade goa Nova med sin mamma Malin och pappa Thomas på plats, Bettan övergav oss idag...=(
Det hanns med lite lek å bus innan vi började med sångstunden, den är väldigt uppskattad.
Särskilt den sista sången som handlar om havet och en roddbåt, då har vi ett lakan som vi fladdrar med tillsamman som vatten då, och barna tycker det är såååå kul att vifta å krypa under!
Cornelia stack in under kvickt och skrattade så gott =) Hon tycker det är toppen att sitta mitt under när havet stormar....
Sen var det dags för lite lunch, fast Cornelia hade ju just ätit frukost, så det blev ett kex å lite mellisyoghurt istället.
Vi hann med att göra fotavtryck med färg på papper innan vi åkte hem, de liggr kvar till nästa gång vi kommer.
Sötfossingarna!




Sen for vi hem och hämtade hundarna och drog iväg till stallet för att ta hand om macke.
Åkte och lämnade vovsen hos extrahusse innan vi for till Malla och Max för lite lunch och surr.
Cornelia somnade i bilen och fortsatte sova i vagnen, så det blev 2 hela timmar, sköööönt!
Hon sover ju oftast bara 1 gång om dagen nu, så det var bra att det blev mer än en timma iaf.
Benny har vart iväg och fixat lite med jobb ikväll, så vi har varit ensamma.
Vi gick igenom trollbarnets garderob och kollade igenom vinterkläder och andra kläder i påsar, så det blev 2 kassar som ska ner i källarn. En med urväxt och en med strl 86-92, det lär ju dröja ett tag tills hon har det....!
Nelis kröp i säng vid halv8tiden så jag har tittat på Top Model och efterlyst innan Benny kom hem.
Jag har även hunnit med att beställa tackkort efter namngivningen och börjat spåna på inbjudningar tills jag fyller 30...
Då blev det seeen "middag", korv med bröd =)
Imorn ska mamma komma och barnvakta så jag kan åka å rida, sen kl 15 ska vi tll tandläkaren för första gången med Nelis. Spännande!

Nä hörni, nu hör jag Benrad snarka som en skogshuggare inne i sovrummet, så det är väl bäst jag går å sover jag med.... ska ju släppa ut pållarna imorn bitti, huvva det är såååå mörkt kl 04.30.... inte vill man kliva opp då heller!


Jaja, söv gött allesammans!



Nektarinsmaskens









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0