orka!

Trött och lite nedstämd, vet inte om svarta hålet är tillbaka... extremt kort stubin, tröööött, less, hopplös!
Trodde det hade flyttat in ett litet knytt i magen igen, att det var därför jag mår lite konstigt. Tog ett test idag, men det var inget.
Blandade känslor inför det, orkar nog inte med en till egentligen så snart, men hade inte pallat psykiskt att välja bort det heller. Min åsikt är att de väljer när de vill komma till världen, så då får man vara glad att de valt en till förälder, och välkomna dem så mycket det bara går =)
Jaja, nu behövde jag inte välja bort pluggandet iaf, planerna fortskrider som tänkt.
Kotteplanerna får vänta ett år, om det blir som tänkt.
En av vännerna är gravid nu igen, avslöjar inte namnet om hon inte gjort det officiellt än =)
Så glad för deras skull, längtar lite jag med tills det är dags för oss, mysigt med magen!
ja jag vet, när man väl är där är det jobbigt jobbigt, ont och besvärligt... men ändå!

Den här veckan har det hunnits med en ridtur i måndags, tisdag så var min gamla kompis sara här med mig å Nelis. Gick en prom, åt lunch och fikade, snackade massa skit =)
Onsdag var det Ö F , träffade Malin och Nova där. Åkte till Bettan efteråt för lunch i regnvädret. Byggde ny sjukhage då dårarna med skador hade raserat fullständigt och gått in i stallet för att äta hö.... mera småsår kunde läggas till kotledsinflammationer och knäfrakturer... suck.
Torsdag regnade det så fruktansvärt så jag kunde inte åka till stallet. Tog med Nelis på handling i birsta istället.
Storen och Jasmine har fått äran och friheten att gå i gamla kohagen bredvid vår vanliga hage, kossorna har flyttat in för vintern, så nu får våra lite mys med gräs och pyssel hela dagarna i 3 veckor.
Har inte fått nån bild än på ätarna, men ska fixa det, ser så härligt ut när de går å mumsar och njuter. Även fast det regnade så hemskt ville de inte gå in, Stor vände rumpan åt mig å såg sur ut innan han gick bortåt... attans gubbe! Här kommer man och ska va snäll, ta in och torka å äta äpplen och varm kligröt och mumsa hösilage... icke! När han väl kom in så rev han runt höet i hela boxen och såg väääldigt förolämpad ut.... hö? jag äter bara gräääs kärring! Jaja, det var rent på morron iaf =)
Benny jobbade onsdag kväll och ikväll, han åkte åtta och har inte kommit än.... suck. Vill att han ska va hemma, men vi behöver ju pengarna....
Fisen sov 3,5 timme idag på balkongen i sin vagn! Trodde hon dött eller nåt, var tvungen att gå ut å kolla hela tiden efter en timma =)
Sen när jag var i stallet ringde benny och sa att hon stod och sov, lutad mot soffan... stackarn! Så hon fick gå och knoppa vid sju, och hon har peppar peppar sovit hela kvällen nu. Skönt!
Hon har förresten fått tänderna uppe nu, så söt! 4 tänder totalt hittills då.
Hon kan stå själv en kort stund när man släpper henne, och hon har inte mkt stöd när hon går. Får se om det lossnar snart.
Poppins är mkt bättre i sitt ben nu, medicinen verkar ha gett resultat, härligt! Hon är fortfarande halt när hon legat och så, men annars är hon helt ok. Vi får se hur länge det håller i sig, sen är det inte mer att göra.
Min goa älskade grodprinsessa!

näe nu ska jag gå å lägga mig, orkar inte vänta uppe längre på kärleken... han får krypa ner sen.
Imorn kommer Bettan och JO och Engla hit på middag och lite mys med vin / öl, ska bli mkt trevligt!

Gonatt allesammans, hoppas ni har bättre humör än jag.
Här kommer en grej som alltid får mig att må bättre, mitt alter ego Nemi, världens bästa serie!





Kommentarer
Malin

Då får du ta och komma till meeej så ska jag pigga upp däj!

Nemi skulle du och jag ha kommit på egentligen! Hon har precis samma tankar och humor som oss ju ;P

Fina kort på Copernicus! hon är så söööt!!!

2008-10-04 @ 13:42:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
pirkko sundeborn

Sååå söta bilder på de små damerna go trollen, vad kul att hon har fått flera tänder att bita med. Ja, ja snart springer hon säkert då blir det "jagis" på riktigt.Jag har någ samma fel som du fast jag har inte behövt gjort ngn. grav.test HAH_HAA .höst trött o jäklig. Krama lill-fisen

2008-10-04 @ 16:40:33
URL: http://piu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0