Återupptagen vänskap

Det är väldigt trevligt, eller hur?
När man en gång för länge sen umgåtts i stort sett dygnet runt, sen bara upphör det av olika orsaker, och sen flera år senare så hittar man tillbaka bara sådär.... Det är jättekul!
Jag och min gamla kompis Sara har prcis börjat umgås igen efter 4 års uppehåll, och det känns precis som vanligt, vi har bara blivit lite äldre och fått olika erfarenheter... Det skiljer nästan 5 år mellan oss, men det spelar ingen roll.
Vi träffas iaf en gång i veckan nu, och den 25 ska Jag å Benny till henne på partajj då hon fyller 25, ska bli jättekul!
Jag och Cornelia var hos Sara och hälsade på i hennes nya lägenhet igår, såååå fin lägenhet! Hon har gjort ett riktigt kap där kan jag säga.... =) Nyrenoverat innan hon flyttade in, jättefina färger och ljust och trivsamt. Billig var den åxå, och det gör ju inget.
Vi tog en promenad med Cornelia i vagnen, så åt vi lunch och fikade lite. En massa surr och så kollade vi på gamla kort från den gamla tiden, vad roligt det var! Då var jag inte fet på heltid heller... haha!
Vi åkte hem vid halvfem, hämtade Acke och Cosse eftersom deras matte skulle va i Huddik hela dagen och inte komma hem förrän på natten.

Vi gick en prommis innan vi gick in och lagade mat, den legendariska kycklinggrytan.... =)
Benny skulle för ovanlighetens skull (INTE) jobba över, så vi var ensamma hela kvällen.
Nelis somnade kl sju, så vi hade det lugnt och skönt framför tvn.
Benny kom hem vid halv12 så jag tog ut grabbarna och lämnade dem hemma hos sig, matten skulle komma vid ett så de var inte ensamma länge.
Det vart sent, halv1 kom vi i säng... =(

Cornelia har vaknat 3 ggr under natten, och jag klev upp halv5 som vanligt... TRÖÖÖTT!
Hann precis släppa ut hästarna innan det började ösregna, tur ibland.
Hann sova 2 timmar innan Nelis vaknade kvart i 8, vi myste ner oss i sängen så hon åt sin välling. Låg å gossade en liten stund och sen skulle hon busa men sin halvsovande mor....! Det höll en timme, sen var vi tvungen att kliva opp.
Vi städade lite, sen kom mormor förbi en sväng.
Hon hade med sig lite smått och gott som vanligt, lite grejer från när jag var liten och lite ätbart =) det regnade ju så dant så jag skulle inte rida, men åkte til stallet och lunchade och tog in sjuklingarna, kraftigt lerigt i hagen, huvva! De tycker nog att det är skönt att komma in å iaf. Storen och Jasmine stod i godan ro i regnet och åt hösilage. Ingen rymling idag iaf! =)
Idag har min käre make inte jobbat över, kors i taket, så vi åt middag tillsammans. Köttfärssås och spaghetti, smaskens!
Cornelia har badat i diskhon, och sen somnade hon vid sju igen. Hon är väl trött när hon bara sover 1 gång om dagen, och dessutom bara 1,5 timmar igår och idag.... att hon orkar?
Snart är det dags att krypa ner, behöver sova lite känner jag. Har utsläpp imorn med.

Just jag, i tisdags var jag å Nelis hos Bettan och Engla. Vi åt lunch och fikade lite muffins... Gött =)
Engla tog 2 steg utan att hålla i sig! Stortjejen!!
Som vanligt slogs småttingarna om leksakerna, och vi får medla....
Var och lämnade hundarna till extrahusse på em, Benny tog med Cornelia till några kompisar på Alnö så jag ver heeelt ensam. Var meningen att jag skulle sova, men jag passade på att städa, tvätta massa tvätt och diska innan jag la mig på soffan med täcket framför tvn, då kom dom hem igen...typiskt! Men det var skönt att var själv en stund iaf.
Benny var ledig på tisdagen då han inte kom hem förrän halvfyra på måndagenatten, efter att ha jobbat sen kl 19.
På kvällen kom det en säljare från Aroma Tech för att visa sin superdupermaskin som är en dammsugare, skurmaskin, luftrenare, luftfuktare, mattrengörare osv. Vi hade blivit rekomenderade av några kompisar för en gratis rengöring av matta, säng el soffa om vi tog emot säljaren för visning.
Det är toppen, vi hade en för 2 år sen tror jag som gjorde ren sängen, superbra! Den här gången fick vi både soffan och mattan rena, de var OTROLIGT äckliga. Men nu är det rent som attans! Behöver inte skicka mattan på kem, det var bra.
Sen om man ger 25 el fler namn så får man en fin present värd 1000 kr, så det gjorde vi.
Jag rekomenderar verkligen att ta emot dom, man får ju gratis rengöring, och det behövs verkligen även om man inte tror det, det kan jag loooova!
Men maskinjävelen kosta alltså 42 000 kr att köpa.... FATTA! Vem har råd med det???? Jag är fullständigt kär i maskinen, men in my dreams liksom... Om vi blir rik så ska jag köpa en åt alla jag känner, och 2 till mig själv tror jag. =D
Det blev sent, hon kom kvart i 8 på kvällen, och kvart över 11 åkte hon. Vi pratade en massa strunt, jättertrevlig var hon, och så hade vi gemensamma bekanta, lite kul.

Vi har hunnit med Öppna Förskolan den här onsdagen åxå, åkte själv med Nelis då varken Bettan el Malin skulle med den här gången.
Men det gick bra iaf, jag överlevde. Cornelia lekte och grejade, sen hade vi sångstunden som hon älskar. Vi gjorde nya handavtryck i gips åxå, de vi gjorde sist blev inte bra.
Sen åkte vi ju då till Sara, det har jag ju redan skrivit om....=)

Nu ska jag lägga mig på soffan och dega tills vi ska sova, Ha en god kväll!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0