Modiga Piri, dagisbesök å en tröttis

Igår var jag till stallet som vanligt när mamma kom å barnvaktade. Tog med vovvarna så de fick vara ute lite. Jag brukar lämna dom i stallet medans jag rider, eftersom Poppins brukar drabbas av nån mystisk knäppmani som gör att hon bara måste skälla som en rabiessmittad Cujohund så fort man inte galopperar.... Detta kombinerat med att hon springer som Professor Baltasar(balt, balt, baltasaar...baltasaaaaar!) framotibax mitt framför hästen gör att jag inte sååå gärna tar henne med på ridtur....=)
Men jag tänkte att det kanske gått över, hon har inte fått följa med på något år, å jag ville se hur Piri skulle bete sig. Gussie som jag red med hade sin terrier med sig åxå, så tänkte att det skulle gå bra.
Vi satte upp å så red vi, Poppi blev lite snopen då hon fick följa, såg nästan skamsen ut å gick typ 10 meter bakom med låg svans.
Piri hängde med fint vid sidan eller bakom, Storen har nog inte fattat att hon är en hund eftersom han inte försökte stampa å bita henne...!
Vi red ner mot bäcken, Poppins älskar vatten så det var inga problem att gå över.
Piri har aldrig varit i vatten, så hon fick lite jobbigt.  Vattennivån är så låg så hon skulle bottna iaf, å tillslut kom det en liten känguruvovva studsande genom vattnet så det skvätte! Sååå duktig! Hon vågade till slut lilla modiga skrutthunden som växte en halvmeter tror jag, å vi fortsatte turen, Å efter ca 10 min var Cujo tillbaka i Poppins päls.... Attans! Men hon var lättare att handskas med den här gången, men någon nästa blir det INTE! Piri får följa med men inte gammtanta.
Jaja, iallafall förflöt det utan större problem, trevligt var det. Trötta hundar kan man säga, de knoppade in omgående i soffan när vi kom hem igen!
Lämnade dom till extrahusse på kvällen, de ska åka till Duved på semester i 2 veckor å springa fritt på fjällen med andra vovvar, härligt!

Idag har jag å Bettan vart å hälsat på Robäckens Förskola med våra småfisar. Det är ju dags att välja dagis för Cornelia, hon ska börja i december troligen.
Vill inskola klart innan jag börjar plugga i januari.
Det var trevlig personal å lugna fina barn, fin gård å bra upplägg på verksamheten. Nackdelen är att det var slitet och att barnen sover inne. Jag vill gärna ha henne ute i vagn under vilan, gillar inte innevila.
På fredag ska vi på Lillhällom och titta, där sover barnen ute iaf. Ska åxå ringa till den sista förskolan, Härmsta, och boka ett besök. Den ligger närmast så det vore behändigt!
Efter besöket gick vi bort till pizzerian å åt lunch, det blidde en kycklingrulle, gött!
Resten av dan har Cornelia mest sovit och bajsat...=) hon har vart jättetrött, vaknat å bajsat å vart jättegnällig tills hon somnat om igen. Jag har städat å diskat, Cornelia hade en vakenstund å fick vara med i bärselen. Försökte sätta ner henne men hon blev hysterisk så hon fick hänga med istället.
Benny har jobbat över och sen bytte han däck på min bil....inte alls försent =)
Det visade sig att jag måste åka på biltema å handla framhjulslager PRONTO imorn... lätt utslitet! Oj då.
Nu ska vi äntligen äta midda, mackisar å körv.

Pyjamastrollet
image107

tack å gonatt!


Kommentarer
lotta

Sånna underbara ögon, de trollbinder en!

2008-05-29 @ 21:13:39
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0