Födelsedagar!

Igår var vi till min farmor som fyllde 80 bast. Där bjöds det på smörgåstårta som var mighty goood! Vart vungen att bara ta liiite till.... Sen var det kakor i massor och dessutom tårta...Sockerchocken var ett faktum!
Cornelia fick smaka lite smörgåstårta hon åxå, de var smaskens!
Konstigt barn, vattenmelon gick inte som är sött å gott, men smörgåstårta det går bra det...
Så här fina var tårtorna:
image88
Bilderna är tagna på någon av hennes utlandsresor, tror att det var Bulgarien.
På den högra dricker hon tequila! Hihi, hejja farmor! =)

Cornelia var en snäll pingla hela kvällen, och var finklädd dagen till ära:
image89
Så kul är det att vara med morfar och gammelfarmor...=)

Min kusin Linda har en pojke som är en månad äldre än Cornelia, han har precis börjat gå..! Å min lillfisa har inte ens förstått hur man gör för att ställa sig på knä =)
Men busa tillsammans kan man gör iaf:
image91

Vi åkte hem vid halvtio, Cornelia hann med en liten tupplur innan dess. Då åkte vi till stallet å släppte in pållarna, jag hade fått dricka vin så Benny fick vackert skjutsa! =)

Sen var jag toktrött så jag kröp ner redan vid 23, å så har jag fått springa lite hela natten eftersom Cornelia tycker det är dumt att sova.
Benny var snäll å klev upp imorse med fisen å åt gröt å grjade så jag fick sova lite till. Skööööönt!

Igår så fick han tokrycket och gjorde ren ugnen, gissa vem som skulle hjälpa?image92

image93

image94

image95

Så söta dom är =)

Inte blidde det nån utställning för Piriplutt igår heller, Monica åkte på magsjuka så jag fick åka å hämta hem hundingen igen.

Nu ska vi ut till mamma som fyller år idag, å äta mat å tåååårta igen! Min mormor å hennes gubbe är där åxå så Cornelia lär få maaaassor av uppmärksamhet som vanligt.
Ha det gött så
länge


Kommentarer
Malin

Åååh va ni har ätit gotta då!...säger jag som precis tryckt i mej lite Max och chokladkaka...diabetes jag ??? Jag har tank...Köööpt en ny serie med vampyrer! oiiii!!! Och imorrn ska Max vara själv på dagis!

2008-05-18 @ 22:00:31
URL: http://majamelon.blogg.se
Linda kusin

Kul att du hitta mig, så jag kunde hitta dig =)
Kul att träffas på kalaset, även om det tyvärr blev lite kort för oss som måste jobba. Ja, här sitter jag då med en son som inte vill sova..Jippi, vad jag gillar sommar och ljusa nätter ;)
Kram

2008-05-19 @ 05:28:59
URL: http://killmamman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0