utmaningsinlägg

Jaaa, min käraste vän å vapendragare, malin the rövskalle aka Haj Maldwin har behagat utmana mig i sin blogg.... Å inte vilken som helst, utan en låååång utmaning med massa skriva å kräver en fungerande hjärna...Attans!
Det är köööört redan där! hahaha =)
Jaja, här kommer den
Mitt liv....

15 år sen - 1993
Var jag 14 år å fortfarande snäll och timid. Detta var innan Malin kom in i mitt liv på heltid kan tilläggas =) hihihi, då bröt det lös på allvar. Men som sagt, jag var en snäll en som inte ställde till besvär. Jag fick min första egna häst, Jaman, en gammal kallblodstravare som var vild att rida, men en ängel att vara med.

10 år sen - 1998
19 år, och då levde jag och Malin röööövare varje helg och varje dag tills vi gick ur gymnasiet... Huvva va mycket tok vi gjort, å så mycket kul vi haft! Storsjöyran inte inräknad.... Den innefattade en Roby(i?)nkopia som var hjärndöd å tyckte jag hade konstiga ögonbryn och ville ha mina mackor mitt i natten, töntar som ville klämma på oss, tjaffs med dumma människor och avslutades med att vi fick nog och åkte hem kl 6 på lördagsmorgonen med tåg och hämtades av en efterlängtad malinpappa på station.... slitna, trötta och lyckliga över att vara hemma efter en tragisk tågfärd med dregel på sätet.... hihihi. fast det vet jag inte när det var riktigt, spritångorna gjorde det hela lite suddigt.... hej mamma!

5 år sen - 2003
Var jag 24 år. vad gjorde jag då? herregud, jag vet inte när saker har hänt... hur vet man det? Fast jag tror jag jobbade på ica kvantum då.... där var festandet åxå ett faktum. eller ja, på fritiden då. Aveny var ett standardställe varje helg. hade ett fast förhållande sen 4-5 år, och Poppins the dog var 5 år.

3 år sen - 2005
26 år. Träffade mitt livs stora kärlek Benny! Han ramlade in i mitt liv på ett bananskal å blev kvar forever! Vi förlovade oss efter 6 månader tillochmed!

1 år sen - 2007

 vi började skaffa barn, dålig start tyvärr med 2 missfall. Vi gifte oss, jag med Cornelia i magen... Piri föddes i Juli och kom till oss i aug, jag tog mitt efterlängtade körkort i september och Sååååååå i oktober kom vår lilla diktator Cornelis till världen!

3 månader sen - mars
var det slut med nattsömnen för oss.... Cornelia började sova dååååligt då. sen tror jag att vi fick vår nya vagn av min pappa då åxå. Satt även igång med Max ettårs present!
I går - 12 juni
Städade lägenheten, var till Monica och bordstränade Piri. Benny jobbade över sent, så vi åt bigboymat.... aaahhhh gooott!

I dag - 13 juni
Har vart på Birsta med Linda å Cornelia förståss. Sen ikväll har jag vart på tappskokurs på travet, intressant med bra hovis!

I morgon - 14 juni
Hoppas jag få leka med Malin, annars vet jag inte. På morron ska jag iaf släppa ut hästarna som e kvar i stallet. Kanske tar en sväng till matfors och hälsar på Storen. Benny ska jobba sent iaf.... suck!

Om ett år - 2009
Läser jag till undersköterska och Cornelia går på dagis. Jag fyller 30 i januari, då är det feeeeeest! Sen hoppas jag ha gått ner iaf 10 kg och fått koll på ätandet av socker.



Pjoooooh, det var alles... avslutar med en bild på knärten för sakens skull.

Just ja, jag utmanar killmamman och Novas Mamma!

hej å godbaj!



Kommentarer
Malin

Mäh! Vi var snälla och timida från början av gymnasiet! Satt mest på cafén och pyste på på helgerna! Jag skrattade högt när jag läste storsjöyran! Robyn Lookalike kommer du nog aldrig att kunna släppa! HAhA! "Va konstiga ögonbryn du har" karatespark på röven skulle hon ha haft! Kan vi ta fredag? imorrn ska jag på rövförmedlingen och skriva en handlingsröv...röv!

2008-06-25 @ 21:40:49
URL: http://majamelon.blogg.se/
Linda

Han hittade en TV, så han satt så fint tills jag hade handlat klart =)

Tack för utmaningen, tar mig tid att göra den så fort tillfälle ges.



Ha det gott! Kram

2008-06-26 @ 09:27:34
URL: http://killmamman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0