tröttdag

Inatt har varit horror igen, ledsen liten fis så jag har väl sprungit 45312 gånger innan jag ledsnade å tog in henne till oss igen.
Meeeen tro inte att det var bra för det, trots att hon fick typ 75% av min sida att ligga på, näädå, lika grinig va hon för det. Suuuck! Så jag har legat som en idiot på den resterande lilla delen av madrassen halva natten, vaggandes lillan, å försökt ha henne under täcket i mer än 5 minuter innan hon sparkar av det å  förvandlas till isbit.
Fryser hon inte när hon bevisligen är kall på skinnet??
Vi klev opp vid 9tiden, vi åt frukost, å grejade lite, Cornelia susade runt i gåstolen å drog runt allt hon kunde få tag i.
Vi bakade en kladdkaka innan hon blidde akut ilsken å trött så jag stoppade ner henne i vagnen där hon somnade gott med tutte å snutte.
Jag passade på att ägna mig åt det allra rooooligaste jag vet, inte, diska! jääääj!
Hann med att bädda, ta in tvätten å packa skötväskan innan solskensbarnet vaknade.
Redo att åka till Malin å Max:


                                                                  

Vi åkte förbi pizzerian å hämtade upp lunchen, sen var det gott med mat för både mammor å Cornelia. Maxon var på dagis när vi kom så all uppmärksamhet till Cornelia! Vi försökte lista ut varför det på inga som helst villkor går att få en icke suddig bild på den förbaskade dyröreskameran..... Gick sådär då...
 Maja headbangar enligt kameran
tröttfis i Max puff

Eftersom vi sett alla varulvsmovisar så tittade vi på Spiderwick idag, fantastisk film!
Å vad det har regnat idag, sköööönt! Jag hatar värmen, för mig är svensk sommar som Afrikavärme (Malin har en fin liknelse i sin blogg som är på pricken!!)  Jag vill bara stänga in mig i lägenheten med nerdragna persienner å fläkten på å bada i glass. Eller bada i nån sjö eller havet. Fast det går ju bort eftersom det finns monster i alla vatten där man inte ser botten och där det är så djupt att man inte kan sitta utan besvär.
Så jag blir då automatiskt förvisad till strandkanten där alla barn är å leker å vattnet är tokvarmt.
Om det beror på värmen eller att barnen väljer att kissa i vattnet låter jag vara osagt.... glärgh...harkel

Nu ska jag äta min chokladsandwich som Benny handlat av Glassbiiilen, så  baaj baaaj!

liten bildserie om hur kul de är med en pall hos malin å max:


Kommentarer
Malin

Men titt! Du har ju uppdatiret igen! Ajäm impresst!! Söta Cornelius och headbangers bulle! Tänk jo än en gång för lö pizza änd kläddkäkä!



Perutt!

2008-06-11 @ 20:02:28
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Tydligen så ska dom där kamerorna fungera allra bäst i dagsljus utomhus. Det är när det är för mörkt inomhus som det blir suddigt läste jag om. det var ju rätt ljust inne tyckte jag...men ta med den till stallet och pröva knäpp en massa ljuuusa utomhusbilder där. Zooma in hästarna och så och kolla om det blir bättre

2008-06-12 @ 13:11:48
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0