StädarBenny, Morfarsbesök och Shoppingspree

Igår var det lugnt, Cornelia var på bättringsvägen, men hade liiite feber. Trött var hon på dan, men sen gick det till sig. Hon hade inte så mkt aptit, men hon åt iaf ersättning och så mellisgröt på burk. När man e sjuk får man äta gottis hur mycket man vill!

Lilla febertrollet med gröt runt munnen

Benny vet jag inte vad han  fick för ryck igår... Han for runt som en liten städtant i 190 å plockade, städade å diskade, packade grejor i kartonger som ska till källarn, å sen mitt i allt så börjar han rulla köttbullar!
Vojne. Jag å Cornelis åkte till birsta å handlade mera alvedonsuppar å lite alcogel till våra händer efter blöjbyten.
Vi var in på Coop å handlade lite till middan, å då hittade vi ny telefon hem, 2 st trådlösa med laddstation för 199 kr!
Taget sa vi å handlade dom. Våran telefon vi har haft nu är bara blaj så det satt perfa med 2 nya.
Nu har vi varsin, å man kunde döööpa dom åxå! =) Så nu är Runetelefonen i vardagsrummet, å Barbroootelefonen i sovrummet.
Fina namn va! =D

Pappa kom förbi på kvällen å hälsade på Lillefisan, det var trevligt. Fick även tillfälle att fika chokladkaka som Benny bakat ( ja, även det gjorde han...SUCK! Knark? Sömnbrist?Pollen? Vansinne? Jadu, inte vet jag!)
Cornelia dreglade ner heeeeela morfar, han var lätt krispig i torkad barnsaliv när han for.... hihihi!
Nattningen igår var lugn till att börja med, Hon somnade gott på min mage å fortsatte med det en timme i sin säng.

Lugnet före stormen....

Sen, mina vänner, sen var det kööööört!
I 2 timmar höll jag på, å Cornelia skrek, skrek å skrek. Hon höll på att somna hela tiden, för trött var hon. Meeeen precis när hon skulle somna in så kom hon på att det var ju inte aktuellt. Så hon skrek, somnade nästan,¨skrek, somnade nästan osv osv. Jag höll på att bli gaaaaleeeen! Hon var billig kan jag säga!
Sen till slut fick jag i henne en till flaska ersttning å så somnade hon i vår säng av ren utmattning kan jag tro.
Det gjorde jag åxå...=)
Sen var det som vanligt med vaknande under natten, å kl 0430 ringde klockan å det var dags att åka till stallet för utsläpp. Tröööött.
Cornelia vaknade halv8 å då åt hon, sen sov vi vidare till 9, skönt!

Sen var det dags för haaaandla med farmor och farfar.....
Dom ringde förra veckan och ville köpa sommarkläder till fisen, å jag skulle få välja! Ånej, vad jobbigt... eller INTE!!!! Handlahandlahaaaaandla!
Vi anlände kl 11, å då bar det av till HM, där hittade vi 2 linnen, ett par vita byxor, ett par skor och en klänning.
Sen Kappahl, där fanns det en fin tunika med söta små brallers, en supersnygg tröaj å ett par fräna spejsiga byxor.
Efter det blev det Lindex, där blev det 2 bodys, ett par mysbyxor, en fleecejacka, en sommarjacka och ett par strumpbyxor.
Pjoooh! Fantastiskt! Å inte var det slut där.....
När vi gick förbi Polarn å Pyret så såg vi att det var 30% rea där.... det slutade med 2 tröjor och 2 par strumpor. Där är det ju dyrt fast det är rea, men alla handlar där iaf av nån underlig anledning. Det var väldigt utplockat, så det fanns inte så många storlekar kvar tyvärr.
På Cubus å Exit hittade vi inget, å det kändes som jag var nöjd...=)
Bilder på inköpen:





Vi gick å åt lunch, Cornelia åt lite spaghetti å köttfärssås. Sen ville hon ha sallad och en bit gurka, det slutade med att hon kräktes på hela sig... Typiskt!
Tur att vi hade lite extrakläder att byta med =)
Vi tog en sväng förbi Lekplaneten eftersom kusinen Alicia fyllde 5 år idag, så vi köpte 3 pyssel/målarböcker och ett sött paraply till henne.
Farfar hittade lite leksaker till Cornelia åxå....
En mjukgris på hjul, ett typ piano, och en snurrskallra. Hann inte ta nå bilder på dom idag.

näää, nu ska vi gå å sova, lyckades precic söva skitongaren så v får hoppa i säng fort innan hon vaknar å kör igång...
Sov gött!


Kommentarer
Malin

Har skaffat en blogg nu jag oxå! :D

Hoppas allt är bra med er? Måste ta o träffas nåt?!

Va mycke fina kläder du/ni har handlat... :)

2008-06-25 @ 12:52:30
URL: http://mammasnova.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0