Midsommar och en feberfis

Nu är vi just hemkomna från ett jättetrevligt midsommarfirande hos Bettan, JO och Engla i Kvarsätt.
Trötta som maratonlöpare som sprungit 19 lopp på varann ungefär.... Hur länge orkar man fungera utan normal nattsömn? Hörde att det används som tortyrmetod att inte få sova, och att bli väckt hela tiden.
Själv har jag nu klarat 4 månader. Men jag börjar tvivla på att jag orkar nån längre period till, vill helst bara gråta när det går emot mig och är på nästan kroniskt dåligt humör.
Inatt är Cornelia ursäktad, när vi klev upp imorse tyckte jag att hon var het, tempade, oops 39 grader!
Inatt har varit hemsk på riktigt, vi sov i gäststugan på 120 säng, fisen i vagnen först då hon somnade där. Hon vaknade till så jag la henne i resesängen på sitt eget täcke, sov 10,vaknade ledsen, somnade, sov 10, vaknade ledsen osv osv.... la på en filt då hon kändes kall efter ett tag, sov 1 timme, vaknade, somnade, vaknade osv osv. Allt från varje kvart till varje timme.
Obs att vi lade oss 22....! Kl 3 fick jag nog och la henne mellan oss...inget trångt alls nästan, vi som är så smärta och små människor....NOT! men inte vart det bättre för det inte, ledsen, sova, ledsen,sova GAAAAAH!!
halvsex smög jag in å gjorde ersättning, hon åt å somnade till en stund så jag smög iväg till stallet å släppte ut trollen.
Sen har det bara vart mamma som gäller, trött och gnällig. fick i henne lite jordgubbar till frukost iaf.
Hon somnade en timme i vagnen innan vi åkte hem, och nu har hon somnat efter en lååång stund på mitt bröst.
Hon är så heeet, gav en alvedonsupp men det verkar inte hjälpa så mkt. Stackarn! Å konstigt, bara feber, inget annat fel, är det normalt?

Iaf, igår var trevligt! På dan åkte vi till birsta då vi glömde gå på glasbanken dan före... klantarses! Trodde i min enfald att det skulle va öppet ett tag iaf, men ickepicke! Jaja, handlade jordgubbar iaf...
Hann åxå med att hälsa på pållarna på betet, det var så mysigt så. Tog några bilder på Korven von Gräsbölle:


Visst ser dom ut att ha det bra! Inga bekymmer, bara äta och sova och klias lite...

Sen var det dags att åka till Bettan å JO för midsommarlunchen, vi hann med att sitta ute å äta innan regnet kom... trots JOs tvärsäkra vädergubbeuttalande: äh, det kommer aaaldrig regn, det är blå himmel därborta! Jajamän, sen kom regnet. Vi plockade in allt för att äta middagen inne sen, å då kom solen minsann.... äh!

Glada pappor med sina fina tjejor...! Observera JOs snygga tyska mustasch...HAHAHA, han är för knasig!


Cornelia i busiga ätartag, Engla hungrig och Bettan med...! =) En bild som visar hennes bästa sida..


Men vi var så mätta att middagen blev sen, grillandet kom igång vid halv9tiden eller nåt så vi orkade inte gå ut igen. Å sen på typiskt småbarnsföräldrarmanér: trötta!!! Kan ju ha att göra med att vi gick och smådrack vin och öl hela dan.... härligt! =)

Midsommarklädd Cornelia med hatten käckt på snè!



Det var meningen att Piriplutt skulle ställas imorn i Ånäsparken, men då blev ju Cornelia sjuk, så vi får hoppa över det .=(
Nee, om man skulle ta å försöka vila lite, de andra sover ju. Fast det är väl som vanligt, jag lägger mig i 3 minuter, sen vaknar Cornelia... suck!

jaja, vi får se vad som händer, Ha en bra Midsommardag sålänge!


Kommentarer
Malin

Uscha vad jobbigt=( det är ju synd om er på riktigt...fast detvisste jag ju redan. Hon har kanske ett litet virus i kroppen som gjorde att hon bara fick feber...dom kan ha så mycket konstigt småfisarna...tänderna kanske? värmen? you name it...

JAAA DET ÅSKAR!! Ajm så häppy! Varken Maja eller Max bryr sej tack och lov.

Bilderna är tagen från en väg som du åkte jämt förr! Fast du åkte väl mest andra vägen...SÄTER gaddämitt =D

Vilken dag ska vi leka då!!? Jag kan alla utom torsdag när jag ska på arbetsjävlaförmedlingen för att skriva händlingslpäään med min händlägärä...Att dom orkar hålla på... Jag vet nog hur jag ska skaffa jobb utan en handlingsplan och dessutom så ska jag för bövelen öppna butik till höst så wattahell!

2008-06-21 @ 18:00:54
URL: http://majamelon.blogg.se/
lotta

Din lillsessa har med blive stor och bara sötare blir hon!

Det där med sömnen kan man bli tokig på.

Bon sover på natten men ska upp så tidigt. Också har vi väldiga problem med att han ska sova på dan.



Ha det bra!

2008-06-21 @ 22:02:29
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0