Feeest!

Igår var det ju dags för 30 årskalas på Alnö, å Cornelis skulle vara hos mormor å "morfar".
Efter mitt fina ballerinahopp i stallet så var jag liiite invalid, så tänk er när jag skulle gå med all packning för mig och Cornelia, vagnen, gåstolen och dessutom 2 hundar....  Gud va besvärligt å va ont det gjorde innan jag kom till bilen....
Men det gick iaf!
Efter att ha lämnat hundarna till extrahusse så var vi tvungen att åka på birsta igen, systemet förståss och så var jag in på Coop å handlade blöjor, en flaska och badtvål som mamma kan ha där hos sig åt Cornelia.
Dessutom fanns det inga parkeringar när affären, så jag tvingades in i parkeringshuset, låååångt å gå med mina knän å foten.... dämn them åll!

så här blir det när man lämnar en toka obevakad med sin mugg....


Cornelia toppnöjd när vi kom till mormor, så skönt att få ta det lugnt ett tag, duscha å sminka sig ifred, å tom måla naglarna! Det har jag inte gjort sen dan innan hon kom ut till världen...
Jag köpte ju en klänning å söta nya lågskor, men eftersom min fotled och knäna svällt till storlek jättesvullen-gammal-tant-vrist  med färg blåröd, så var det noll att jag kom ner i dom.
Fick vackert ta på byxor under klänningen och ta mina gympadojjers istället.
Väl på festen så var det lite jobbigt först eftersom jag har så svårt med folk jag inte känner, jag får ångest å vill åka hem innan vi ens klivit ur bilen...!
Men det gick över efter en öl el två å sen bröt det lös, va kul vi hade! Träffade en jättetrevlig tjej som åxå har barn, hon å hennes karl bor i matfors, så vi tänkte träffas framöver. Fulla som kastruller blev vi åxå!
Jag som inte druckit alkohol sen innan jag blev gravid, vilket då blir ca 18 månader sen, fick imig en bra mängd igår.
Det blev 4 el 5 öl, en halv flaska vin, 3 mjölkdrinkar och 4 shots.....
Vojne vojne, men oj vad roligt jag hade!
Vid halvett var det dags å fara, kände att det började räcka, så snälla Bosse kom och hämtade oss i fina audin.
Man åker som en köng iden, jag stortrivdes hela vägen hem å vart inte det minsta åksjuk, vilket jag annars alltid blir när jag druckit å sen åker bil.
Sen satt vi uppe å pratade med mamma å Bosse till kvart över 2, mysigt på altanen i sommarnatten!
Cornelia sov, och allt hade gått superbra, så sköööönt! Lite orolig var jag att hon varit ledsen, men då kändes det bra igen.
Vi gick å sov i fina husbilen, sen vaknade jag vid halv8 med vaaaansinnig huvudvärk. Var tvungen att gå in å gå på toa å ta huvudvärkstabletter,gick ut igen å skulle sova vidare.
Då kom snurret, svettningar och tandvattnet... Springa in igen på halta ben, krääääkas som en gnu å borsta tänderna. I med nya alvedon å ut igen.
Då äntligen lyckades jag sova, å vaknade kvart över 12!
Så otroligt skönt att få ha sovit en hel natt tills man vaknar själv, utvilad å pigg..... längesen nu!
Men åååå vad jag längtade efter Cornelia, men nädå, hon sov minsann igen!
Även fantastiskt att få äta frukost i lugn och ro...
TACK mamma!
Morgonen hade åxå gått bra, hon hade ätit å lekt å sovit.
Hon fick bada i sin nya pool idag, det blev sånt fint väder helt plötsligt.
Vi stannade till på Ica Maxi när vi for hem, vi skulle köpa lite läsk bara.
Vi kom hem med en kaffebryggare (79 kr!), ett par byxor å en baddräkt, å så ringde ju farmor å farfar å ville hälsa på så vi var ju tvungen att handla nå fika...=)
Det blev nybakta baguetter med kalkon, skinka, gurka, tomat å 2 goda ostar. Sen köpte vi budapestbakelser, muuuumsa!!!
Så det blev jättetrevligt med besök å fika på kvällen här, Cornelia åt majskrokar och lite bakelse å munk med choklad...
syns det?


Cornelia somnade redan vid 19 idag, på pappas mage, så  vi får se hur länge hon sover ( Jag hann skriva det innan hon vaknade!! otroligt, bara jag tänker att oj, nu sover hon, då vaaaaknar hon. Men det gick att söva om, tur!)

Nu ska vi äta skräpmat, bakispizza å titta på finalen i fussballen.
Ha en härlig söndag, imorn är det måndag igen!


Kommentarer
pirkko sundeborn

Tack för god fika o en stund med trollet.

2008-06-29 @ 21:03:07
URL: http://http:


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0