en hemmadag

Hade vi på torsdagen, eller ja, vi var inte iväg och hälsade på nån.
Fisen sov ganska så bra på natten, var in kanske 5-6 ggr. Fast ibland blir man matt på folk....
Varför VARFÖR ställer man sig med 2 bilar utanför ett hyreshus mitt i natten mitt i veckan och lever om? Slår i dörrar, gapar å skrattar? "Jaa, här bor det massor med folk, dom sover nog inte! vi ställer oss här å skriker så blir alla glada! braaa ideee!"
Det finns en stoooooor parkering, stå där!! YNF!
Benny var tvungen att öppna fönstret å förklara läget för puckona, så de for snabbt. Om det var för att han var naken vet jag inte...=)
Jag sov iofs dåligt hela natten, så jag somnade till bra vid 7tiden efter cornelia fått morgonflaskan, sov till 9.
Vi var ut med Acke å Cosse å sen efter det när gröten var avklarad så åkte vi till sommarbetet.
Cornelia somnade i bilen så jag å Piriplutt å Poppis hälsade på hästarna, hade med bananer till Storen och äpplen till Ripstone. Uppskattat!
Tog av flughuvan då han börjat få skav. Nu har han blivit mycket biten på undersidan halsen så jag försökte smörja med salva, men serru det var inte poppis alls! fick försöka jaga efter å snabbkleta i farten, lätt i stor sommarhage! =)
Sen tog vi långa vägen hem, förbi viforsen. Tänkte låta fisan sova klart.
När vi kom mot dagis så svängde vi in där å hälsade på, å va glada alla blev, å Cornelis charmade alla som vanligt....!
Hon fick ett äpple som hon vägrade släppa... Det åt hon på själv i bilen och hemma...


Smaskens!

Sen fick hon skalet i gommen och kräktes, haha, så det var bara att byta kläder på mig och henne..
Hade varit å hämtat ut ett paket med kläder som jag handlat på rea på Ellos, men som vanligt var det många plagg som ska tillbaka, konstig passform eller så ser de inte lika ut som på bild. Behöll en kjol i korallrött, ett par polkagrisrandiga leggings, och ett set med korta mysisar,ett linne och en kjol, svart och rosa. Roligt med lite knasiga färger! =)

Färgade håret åxå, svart den här gången. Skönt! Vi ska ju på fest på lördag så man måste vara fiiin =)

Benny var borta hela kvällen så jag tog vovvar å barnvagnen å gick på rask långprommis i 45 min, det var faktiskt skönt att röra på sig ordentligt.

Fredagen var planerad att åka till Malin och Max efter vi vart på BVC för väg å mät.
Fisen är fortfarande en liten räka på nu 7650 g och 68 cm... växt 1 cm å ökat 180 g på 1 månad.
Vi gjorde hörseltest å det var plättlätt sa Cornelis. Inga fel där.
Sen åkte vi till birsta, för Malins svärmor ville åka en sväng å handla lite till Max innan vi skulle komma.
Gick och strosade och tittde efter nåt att ha på mig på lördagen, hittade en fin tröja en tunika å en klänning på Kappahl som jag la undan för att fundera lite vad jag skulle välja....
Förresten, dom har underbara provrumsspeglar på Kappahl! man ser inte så fet ut som man gör annars, såg helt ok ut! Fantastiskt, det borde dom få diplom för.
Tillslut bestämde jag mig för klänningen fast den gick på 300. försökte hitta skor men det var ju dömt till fett misslyckande, om man inte vill ha tofflor för 799.... Gaaaaah vilka priser!
Sen är det så fula skor nu så jag vill inte ens titta på dom.
När jag gick tillbaka till Kappahl för å köpa klänningen hittade jag ett par skor där som passade, 179 kr... jaja, det får gå tänkte jag.
Lycka blev det när jag skulle betala, skorna var nedsatta till 49 kr å klänningen till 199!
Så 248 ist för 479 tyckte jag var gräjtans på riktigt!!!!
Sen åkte vi till Malla å Max en kortis å snackade skit en stund.

På kvällen kom Linda så v åkte till stallet och gick en långprommis med hundarna och Cornelia innan vi släppte in hästarna.
Härligt väder å trevligt sällskap!
Det är kul, för Cornelia tycker massor om Linda å vill så gääärna va med henne, så hon åkte i bärselen på henne en bra stund.

Inatt har vi haft en riktig skitnatt igen, med ledsen fis fast hon sovit mellan oss. Benny skulle upp å jobba 6 å jag for till stallet kl halv5 med hundarna.
Klantjag lyckades med en fantastisk bravur idag.... Jag stukade både knät å foten på samma ben....!
När jag släppt ut hästarna så skulle jag packa höpåsar till ikväll och gjorde lite fel avståndbedömning närjag skulle kliva ner i hökammarn från stallet. Vi har inget trappsteg där, utan det skiljer ca 60 cm mellan stallgolvet å högolvet, betong då. Jag stöp som en elefant, gjorde ett elegant luftsteg å slog i betonggolvet med först höger fotled som vek sig, landade med hela fetkroppen på böjt knä med foten under å avslutade med ett snärtigt magplast raklång på golvet, vriden som en stor banan med skolios eller nåt.
GUUUUUDARS vad ont det gjorde!!! Låg å skrek i några minuter innan jag kunde röra mig, under tiden hoppade en vild Piri runt runt på mig... SUCK! När jag vågade röra mig så trodde jag att jag brutit hela benet, men det gick att rör så det var lugnt med det iaf.... Men ack så ont det gjorde att ta sig upp, tur att jag redan lagt ut hö i hagen säger jag bara!!
Haltade upp i stallet å la på kylgele, tänkte att det var bättre än att lägga på liniment som ökar blodcirkulationen.
Fuck vad svårt det var att köra bil med stel fot!
La mig å sov till 9 med lillan, hade foten å knät på egen kudde. När jag skulle kliva upp var jag stelopererad i hela benet, å andra knät har åxå fått en knäck känner jag. Svuuuullen fot och tjockt knä har jag nu, snyggt när jag ska ha nya låga skor å klänning. Så TYPIIIISKT!
Eftersom jag inte kan gå ordentligt, utan ser ut som en krigsveteran så ringde jag varghundarnas matte så hon kom å gick med mina 2, så snällt!
 Nu ska jag halta runt å packa för ikväll, Fisen ska ju sova hos mormor, å vi åxå när de hämtat oss från festen.
Med lite sprit i kroppen blir nog foten å knät bra ska ni se! =)

Vi hörs imorn om jag överlever smärtan, the pain, oh my god the pain! Hahaha, det är så synd om mig när jag har ont, för jag har ondast av alla då. bara så ni vet.

Hej hej

På dan sover man minsann gott... ungskrälle! =)


Kommentarer
Malin

Svanhopp och bobåkning...stackars dina knän=( Men som sagt med några drinkar så kan du dansa cancan sen! =D eller polka kanske? =D

Hare så roligt ikväll!

2008-06-28 @ 14:08:39
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0