Inget fel på Cornelia!

Hurra!
Allt var normalt med lillfisen, så vi behöver inte oroa oss. Sköööönt!
Vi vägde åxå, hon hade gått ner 150 så det hamnade på 8420. Inte så farligt.
Men den lilla prinsessan har börjat äta som en hel häst, äntligen! Det finns inget stopp i lillfisan, hon vill ha mat hela tiden och mycket =)
Så nu får vi se om hon börjar likna moren och faren snart... hihi!

Idag har vi vart på mitt jobb och ätit jullunch, det var väldigt trevligt. Lite omändringar i personal och lokaler till det bättre, men några saker var precis som förr. Cornelia charmade alla som vanligt, ett barn ville ta med sig henne hem =)
Jag var och besiktade bilen på em, gick inte så jättebra då jag fick en svårgubbe som kollade ALLT i hela bilen, hade han kunnat hade han gett en 2a på att det var skräpigt i bilen.... Så min käre make har det han gör innan den 19 januari!
Benny har jobbat ikväll, det tillhör ju vanligheterna nu att jag å fisen är ensamma på kvällarna. Det går bra, vi är ju vana nu. Vi tog en prom till affären och handlade lite till kolakoket vi ska göra i helgen, sen gjorde vi mat, åt middag och diskade innan trollet somnade vid åtta, en slagen hjälte i spjälsängen =)

Vi har hunnit med att vara på bröllopet åxå, Bennys syster och hennes karl gifte sig i Skönsmons kyrka, och sen hade de festen på Sidsjö Hotell. Otroligt vackert och trevligt var det! Jag var nykter eftersom jag hade Cornelia och skulle släppa in hästarna på kvällen. Vi var kvar till kvart över tio innan vi for iväg, så vi hann äta jättegod mat och fantastisk tårta. Cornelia var sååååå duktig hela dagen, och alla tyckte hon var så snäll och söt som vanligt =)






Vi hade sista gången på babysimmet i söndags, men nästa kurs startar 11 januari. Sen efter den är det bara en till, vad ska vi göra då? Vi får fortsätta bada själva bara då, så kanske vi kan göra det en viss dag i veckan som vanligt. Hon älskar verkligen att bda, så sluta är inte aktuellt =)

I tisdags hade vi mammaträff hos Bettan och Engla. Vi fikade gott och pratade strunt, väldigt trevligt! Benny och JO skulle laga avgasröret på volvon inför besiktningen så jag stannade kvar med Cornelia, vi åt middag tillsammana allihopa, mysigt! Sen lekte barnen resten av kvällen, och de fick avsluta med ett bad tillsammans, så söta!!



Tråkig nyhet:
Jag kom inte in på skolan. Bajs!! Så besviken så det är inte sant.... Men jag står på reservlistan, så har jag tur kommer jag in iaf.
Jag har åxå sökt en omplacering till en annan förskola i Granlo så jag kommer närmare hem, men har inte hört nåt från dem heller.
Sen om inget av de alternativen händer så har jag bestämt med min chef att jag börjar jobba 19 januari, på Vreten som resursperson 75 %. Så det känns helt ok iaf, jag behöver inte jobba heltid iaf. Med 75% så får jag ut ganska precis 9 tusen i månaden i lön, det är ca 4 mer än jag har nu på föräldrapengen! Kommer kännas fantastiskt, då kan vi betala tillbaka lite mera på skulderna. Så behöver inte Nelis gå så långa dagar på dagis heller, så kanske mormor och farmor kan hämta/lämna nån dag då och då åxå.

Neee, nu ska jag kolla på Efterlyst, med Benny som kommit hem från arbeit.
Ha det så får vi se om jag uppdaterar lite snabbare nästa gång =)


7 dagar kvaaaaar!

Galen toktomtefis


Kommentarer
Malin

Vad skönt att det var bra med Cornelius!! =D Toppen!!!

Klart du kommer in på skolan om du står på reserven! någon ska vi nog kunna bryta av något på...eller få att hoppa av. No problemos! 19 januari kommer du att vara så bakfull...hur ska du kunna börja jobba då?

2008-12-18 @ 09:18:00
URL: http://scrappers-blogg.blogspot.com
Malin

Jo förresten så hade Max tre små röda prickar i ansiktet innan han somnade igår...Är det vattkoppor så kommer du att höra skriket ända hem till er! Fast det var inga blåsor så jag hoppas att det inte har blivit värre...Han behagar ju att inte vakna just nu så jag sitter här och väntar...Jäklarns!

2008-12-18 @ 09:20:06
URL: http://scrappers-blogg.blogspot.com
Alina

Godmorgon! Ha en bra dag! :)

2008-12-18 @ 09:22:42
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Caroline

Nu har jag hittat hit också...

Ja, bröllopet var helt fantastiskt och lillfisen din var jätte duktig! Vilken förskola har ni sökt omplacering till? Miranda går ju på Vikingens förskola och vi är jätte nöjda med allt där... Ha det gott! Kram Carro

2008-12-18 @ 10:29:26
URL: http://princesses.blogg.se/
pirkko sundeborn

Hejsan



Gud vad glada vi är att trollet var frisk o att hon har börjat äta normalt igen , hon var säkert i en period bara.Det var ju synd att du inte kom in men det går väl flera tåg. Kanske kommer du in som reserv .Vad sööööööööt hon var o ÄR den lilla älsklingen som en grädd bakelse.Kram Fammo , svärmor o mamma .

2008-12-18 @ 16:32:07
URL: http://piu
Malin

Det vaaaar inte vattkoppor HAHA! Det var små utslag som var borta idaaag! Skulle vi leka imorrn? =D=D Jag har en fantastiskt rolig film som jag vill att du ska se!!

2008-12-18 @ 21:49:58
URL: http://scrappers-blogg.blogspot.com
Malin

Det vaaaar inte vattkoppor HAHA! Det var små utslag som var borta idaaag! Skulle vi leka imorrn? =D=D Jag har en fantastiskt rolig film som jag vill att du ska se!!

2008-12-18 @ 21:50:14
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0