RÖVEN VAD DET REGNAR!

Var kommer allt ifrån? Å vart ska det ta vägen?
Självklart måste det ÖÖÖÖSREGNA när jag ska ut med hundar å ungar.... Måste inskaffa regnkläder, men det är så dyrt!
Får kolla tradera =)
Mina senaste fynd där:
 

och den här väntar jag på:


Tradera är en fantastisk sida...! Har hittat en brun vinterjacka åt fisen åxå, men jag avvaktar å ser vad den kommer upp i, den var riktigt snygg, så jag vill gärna ha den. Vi får se!
Så här kan man ju inte handla i affärerna, då blir man ruinerad.... Jag har inte gett många kronor för de här kläderna, den dyraste är molnoverallen som jag fick för 200, men tex vindjackan gav jag ju bara 16 kr för, toppenpris!
Perfekt när man har en ansträngd ekonomi, men behöver nya kläder. Det mesta är ju som nytt.

Idag har Acke och Cosse varit här, storgrisarna. Cornelia klappar å kramas å drar i pälsen, smakar å petar. Dom är så snälla, Acke bara viftar på svansen och är lycklig för att hon är med honom =)

Hmmm, vad ska jag hitta på för tok nu då...?

Imorse var jag till stallet som vanligt, och inte heller idag såg jag skymten av Storen och Jasmine.... Knäppskallar!
Men ikväll fick de så lov att gå in och sova, det har ju regnat några nätter nu och då lägger de sig inte. Kan gissa att de sover gott i varm å torr box inatt, Storen lär ha spån i öronen imorn bitti!
Imorn får Macke och Raspall gå ut åxå, de blir nog glada att få röra på sig när de stått i box i 3 dygn. Frågan är om det går att leda dem till hagen eller om jag får åka efter i grimskaftet med grus i ansiktet.... =)

Ska ta en sväng till birsta imorn, måste på systemet och på barnens hus. Hittade en sparkbil för 79 kr som Cornelia älskar, hon provsatt den sist vi var iväg å såååå lycklig! Det är även ett handtag bakpå så hon kan ha den som gåvagn åxå. Så den ska hem. (Till hennes 1-årsdag önskar hon sig en Bobbycar, med släpvagn =). Finns en frän svart på www.lekmer.se *ehheeeee, harkel*)
Dessutom måste jag ta "Redneckbilen" imorn, den fuuula pickupen från helvetet... Attans!
Ska åka förbi en kompis jobb och hämta en hylla till stallet, och köpa spånbalar på sågen. Det ryms ju inte i ljuva våfflan, så jag får vackert köra fanskapet som jag måste skrika åt och vålda mig på växelspaken för att få i backen. Sen låter den som ett tyskt stridsplan från ww2 när man kommer spruttande i 90... SUCK! Men den gick minsann raaaaka vägen genom besiktningen, då har den dessutom stått ute oanvänd i 4 år innan!
Volvon, den är det bara massa fel på minsann. >:-(

Cornelia har idag bestämt att hon inte ska sova för natten. Vi lade henne kl 1930, hon skrek å var fly förbannad i 45 minuter, sen tog vi upp henne igen. Toppnöjd, lekte på golvet och skratted så nöjt så. Sen skulle hon stå å gå vid bordet och riva i allt hon kom åt, nu ligger hon på pappas mage å pillar på allt hon kommer åt.... Huvva.
   
Är dom inte söta, Paps å knasbebis? Lite bus efter pappa slutat jobbet måste man ha =)

Idag har hon ätit köttfärssås och spaghetti till middag, hemlagad. Det gick i litegrann först å sen var det nog. åt kiwi tills det stod ut genom öronen, och sen så kom hon åt matskålen. Då högg hon in med fingrarna å åt upp resten som var kvar! Helnöjd att få äta själv, mata var noll det.
Hon är ju stora tjejen nu tycker hon, vi var på väg å mät idag:
Vikt 8210 g
Längd 71 cm
huvudomfång 45,7

Äter middag själv, det var mat över heeeela barnet....

Nu har hon äntligen somnat! Kors i taket.....
Nu ska jag kolla på Hells Kitchen, ibland önskar jag att jag var lika frän som Gordon.... Där kan man snacka humör =)
Ha en najsig kväll!



Kommentarer
lotta

Hon är så söt eran lilldonna!

De hade en sånn där "trampbrandbil" på barnenshus för 80 spänn nu.

Bon är större än eran donna..=)

Fast litet huve han han vårat troll, men han är ju kille..=)

Ha en underbar helg!

2008-08-29 @ 08:43:27
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0