Typiskt!

Jaa, vi e sjuka, jag å Cornelia. Det är SÅ synd om oss!
Kände en liten aning av halsont igår kväll, men inget allvarligt.
Cornelia har inte sovit många minuter isträck inatt, huva vad hon har vart täppt i näsan, å hostat. Hon kunde ju inte andas med nappen stackarn, å så spottade hon ut den, å då vart hon ledsen istället för att nappen var borta....
Ja ni förstår ju hur mycket sömn mamma å pappa har fått inatt!
Idag har vi feber, jag har fantastiskt ont i halsen och knaprar alvedon och knarkar nässpray.
Cornelia har fått rumpalvedon och egen nässpray, så hon har äntligen somnat i våran säng nu.
Titta lilla sjuklingen....
image27

Själv har jag hört att man blir JÄTTEFRISK på en gång om man äter choklad, glass å dricker dricka, så jag arbetar starkt på det, om inte annat så för Cornelias skull... Inget kul med en sjuk mamma när man är sjuk själv ju =)

Vi som skulle till Malin å Max idag å fika lite... attans bananer!
Malla hade tillomed tagit hem 2 varulvsfilmer som vi skulle titta på, så typiskt!
Fast Max hade väl inte fått en lugn stund för Cornelia, hon är så gnällig när hon e förkyld, å Max grinar så fort hon låter i vanliga fall...! hihi Tänk vilket kaos det hade blivit...
Nä, då stannar vi hemma och vilar å gosas istället med snarraaa!

hoppas ni andra är friska å krya
Ha de!!


Kommentarer
mamma

Men är ni sjuka idag! Ni var ju så himla pigga igår båda två... Stackars mammas och mommes barna! Ni får krya på er i helgen så får Benny sköta marktjänsten. Kram!

2008-04-25 @ 19:33:03
Malin

NÄr man är förkyld eller sjuk öht så ska man äta mängder med gotta för då blir man fort frisk igen!...har jag hört så jag följer det rådet iallafall...har funkat hittills tycker jag...både på förkyldningar och bygga på lite hull till svåra vintrar...

2008-04-25 @ 22:33:35
URL: http://majamelon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0