Hemskt på riktigt!!!!

Idag hände det som inte får hända: Cornelia ramlade ner från skötbordet!!! Nåt så fruktansvärt ha jag aldrig vart med om, men det gick bra med bebis som tur är....
Eftersom lillatrollet har separationsångest så tog jag med henne in i badrummet när jag skulle duscha och la henne på bädden på tvättmaskinen som vanligt.
Där är hon alltid nöjd å tycker det är roligt å titta på när man duschar. Har draperiet öppet å håller koll hela tiden, hon ligger precis brdevid där jag står.
Vi skrattar å busar, sen vänder jag på huvet en sekund, och smäller det till och ungen är borta.... Jag gallskriker å kastar duschhandtaget å slänger mig ur badkaret, gallskriker igen när jag ser Cornelia ligga platt på mage UNDER bädden å golvet.... DÅ börjar hon gallskrika och jag sliter upp henne från golvet precis när en vildögd å vettskrämd Benny kommer inrusande å frågar vad som händer.
Jag är hysterisk och Cornelia åxå, skriker å skakar i 10 minuter innan hon lugnar sig, och jag tokgråter å har ångest.
Tur att Benny kan behålla lugnet å kolla igenom den stackars lillstumpan, allt va ok.
Vi ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle åka in för säkerhets skull, även om hon va som vanligt.
Så vi satt på akuten i 2 timmar, men läkarn sa att det inte va några fel, PHU!!!
Det enda som syns nu är en liten rosa fläck i pannan å på näsan, förmodligen slog hon i där...huvva...
Vilken fruktansvärd ångest, jag trodde hon skulle dö eller få hjärnskador...
Aldrig mer skötbordet när vi duschar!

Jag blev så rädd så jag började må illa och blev alldeles svag, sen rusade febern upp en grad!
Cornelia är fortfarande förkyld och jag likaså, har fantastiskt ont i halsen. Men jag jobbar på med godismetoden...=)

Nu ska vi äta, Lillfisen har precis somnat gott i sin säng, å Benny har lagat mat, skönt!
Lär väl hålla ögonen på Cornelia inatt så hon andas...

Ha en bra lördagkväll å lämna inte bebbarna på skötbordet när ni duschar!


Älskade unge
image28


Kommentarer
Malin

Åo maaaj gaaad så fruktansvärt! Men gud vilken tur att allt var ok!!!!!!!! Lilltrollet! Uscha vad hemskt...Sköööönt att hon mår bra nu.

2008-04-27 @ 00:49:35
URL: http://majamelon.blogg.se
Malin

Hur mår ni idag?

2008-04-27 @ 12:56:09
URL: http://majamelon.blogg.se
lotta

Vilken sötdonna!

2008-05-02 @ 09:01:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0