alldeles alldeles ny!

Jaha, så sitter jag här för första gången å ska försöka plita ner nåt om mitt fantastiskt spännande liv... eller nåt =)
Min allra käraste vän från förr, Malla (majamelon) trollade till en blogg åt mig å övertalade mig å börja skriva, så då gör jag väl det då, TITTA nu har jag skrivit ett första inlägg HAHAHAaaaa!

Jaha, först kanske man ska ta å berätta lite om mig å mitt ...
Jag träffade mitt livs kärlek Benny i februari -05, vi förlovade oss i augusti samma år, vi gifte oss 30 juni -07, och vi fick en underbart söt liten dotter kl 07.38 den 18 oktober -07, som fick namnet Cornelia.
image12   image13
I vår knasiga lilla familj ingår åxå hundarna, Poppins och PiriPiri.
Poppins är en snart 10 årig korsningstik, dobermann och rottweiler. En otroligt snäll och mysig knähund på 40 kg !
image8
Piriplutten är en liten dvärgpinschertik som fyller 1 år i juli, ett litet toktroll som hittar på hyss heeela tiden...=)
Ääälskar bebisen gör hon åxå, så vi misstänker att det blir ett radarpar i framtiden, hua vill inte ens tänka på vad de kommer hitta på!
image9         image10
En pålle finns det åxå, Sartorius, som jag haft i 4 år nu till hösten. Han är 16 år och en ridtravare.
Han står i stallet som jag hyr i Kvarsätt, å där har vi 3 toppenhästar å deras toppenmänniskor som sällskap.
image11

Just nu är jag ju mammaledig med trollungen-från-attsingen-som-vägrar-sova-på-nätterna-utan-tycker-det-är-bättre-att-hålla-mamma-å-pappa-vaken-istället-med-gnäll-å-skrik Cornelia, å det är verkligen ett heltidsjobb!
Vojvoj vilka idéer man hade innan hon kom ut ur magen.... kliniskt städat hem varje dag, middag på bordet till benny när han kommer från jobbet, duschad å fräsch jämt som vanligt, pigg å glad å maaaaassor med tid över till att bara mysa!
Ja just det ja.... det blev inte så kan vi ju säga!
Lycka är att få duscha i lugn och ro, och att få sova 4 timmar i sträck.
Men hon är underbar i alla fall, även fast man kanske gärna skulle ge bort henne till brevbärarn ibland...;)
Mammas älsklingsunge
image7
knaset från bergsåker... 



Jaa, det var en liten inledning på mitt bloggande iaf, nu har jag bööööörjat!
Nu ska jag å Lillskrotet åka på BVC för vägning å mätning, å sen åker vi till Bettan å Engla å hälsar på.

Ha en bra dag i vårsolen!


Kommentarer
Malin

Weeee! Äntligen=)
Vaddå Bettan och Engla? jag och Max då? vi har blivit beroende av er ju! Måste vara med Carro minst varannan dag! Max sa att han gillade Cornelia massor men inte ville verka för angelägen (därför måste han grina när hon låter, så hon inte får idéer om att han kanske gillar henne). jag haaatar försäkringskassan (inte danjälls mamma då men dom andra)! Tänx to täm får jag ca 5000kr den här månaden! Braaaaa verkligen bra! K'nns som om jag kanske ska ta pengarna och åka till new york och shoppa lite?

2008-04-23 @ 13:49:09
URL: http://majamelon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0