Hurtbulle!

Jag har förvandlats till en hurtbulle minsann :)
Började mitt bättre liv igår, och det känns bra!
Dessa förändringar har jag gjort, och ska försöka hålla mig till i fortsättningen:

Promenad varje dag.
Har en slinga som jag går, igår tog den 36 minuter, idag 30 minuter. Försöker pressa lite mer varje dag, tog det lugnt igår. Ska jobba på med den slingan, gå fortare, börja springa korta bitar, sen ska jag orka jogga hela svängen. Då kommer jag utöka den så den blir längre och längre.
Så får vi se var jag hamnar ;)

Vatten till maten.
Vanligt kranvatten på vardagarna, på helgen kommer jag lyxa till det med nåt gott bubbelvatten istället för läsk. Ev Lättdryck kan åxå gå för sig då och då.

Inget godis.
Är målet iaf, men får jag ett vansinnigt sug så unnar jag mig en liten bit och då på lördag isf.
Kommer tillåta mig fika, för det gör vi så sällan ändå.
Midsommar kommer åxå bli ett undantag, för då vill jag äta och dricka gott med familjen och vännerna.

Minska på portionerna.
Äter inte så stora portioner nu heller, men kan minska dem mera. dessutom ska jag sluta äta när jag är mätt, och inte fortsätta bara för att det är gott.




Det här är realistiska förändringar tycker jag, och jag hoppas det kommer göra någon skillnad iaf, rent logiskt borde jag gå ner i vikt och må bättre.
Just nu mår jag så dåligt över hur jag ser ut, så jag känner verkligen att jag måste göra något.

Problemet är att jag behöver riktiga skor, och några sköna träningskläder, men det är så satans dyrt :(
Nu går jag i mina vanliga sneakers och det är inte bra för fötterna och knäna.
Har ju en del vikt att bära upp, och då tycker jag att det är viktigt med bra skor som underlättar och dessutom förebygger skador.

http://www.stadium.se/sport/traning/traningsklader/117307/adidas-m-3s-wv-t-suit






http://www.stadium.se/mode/damklader/toppar-linnen/118345/point-zero-w-basic-snl-s11






http://www.stadium.se/sport/traning/loparskor/119625/adidas-snova-glide-3-x-jr


Så finns det nån snäll mor eller far eller så... så vet ni vad som skulle göra mig lycklig :)



Idag har jag hunnit med att jobba, laga mat, rida, städa, tvätta, promenera och duscha :)
Känns skönt nu när man får sitta och ta det lugnt... Benny är med Cornelia på Teater, Robin Hood på Norra berget. Det blev säkert uppskattat, synd bara att det blev så dåligt väder :(


I helgen som var, så åkte vi med husvagnen till Antjärns camping, 1 mil innan Härnösand.
Var dåligt väder, och inte så roligt ställe för oss vuxna... Vi åkte själv utan någon annan familj med, och det blir ju inte alls lika skoj.
Cornelia hade dock kul, var en rolig camping för barn iaf.
Vi åkte in till härnösand på lördagen, var på Dollarstore och småhandlade lite.
Sen stannade vi till på Elon och köpte en bärbar DVDspelare till Cornelia, superbra när vi åker långt eller är i husvagnen. Vi använder ju datorn att kolla på film, så nu kan Cornelia titta på sin egen spelare :)
Några av helgens bilder:

tågbana som ägarna gjort


"arg" Cornelia som ringde polisen på mig ;)



Klättring på repstegar



Tåg som rörde sig



Stooor rutchkana



Tåg på räls



Arg Cornelia som strax ringer polisen för att jag inte ville komma in ;)



Minitivoli i ett fönster, ljus och ljud

Grillkungen :)

Nu är det dags att natta Cornelian, mycket trött unge som precis kommit hem... Blir kul imorn bitti....



Kommentarer
Jane

håll utkik på Stadium, de brukar ha ett bord med reaskor titt som tätt, jag har fyndat där flera gånger :-) samma med kläder...... Stadium är toppen på det sättet. Beroende på vad du har för storlek så finns en del av barnskorna upp till 38, och då kan man komma undan med ett par för ca 200 pix!

2011-06-22 @ 07:45:14
piu

Hejsan ! Grattis till ditt nya liv! Det MÅSTE jag oxå göra , för ALLA kläderna har KRYMPT i tvätten :))) Jäkla skit , jag som har varit "smal " oxå engång i tiden, Vi sticker i morgon bitti kommer hem på söndag kväll, så jag önskar er alla 3 en trevlig midsommar , kramisar SVÄRISARNA

2011-06-23 @ 14:19:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0