Ska det bli ett inlägg tro?? Jaaaaaa!

Jaa, 29 januari skrev jag sist... hua, måste ta mig i kragen!
Benny är lite less på att jag aldrig bloggar längre, så han satt och läste alla gamla inlägg igår.... Faktiskt kul, en del saker har man ju glömt!
Funderar åxå på att ta ut de bitar som handlar om Cornelia under det första året och sätta ihop till en liten bok. Det kan vara kul att ha kvar sen när hon är vuxen =)

För övrigt så har jag dragits med en redig förkylning i 3 veckor nu, var borta första veckan och jobbade andra fast jag inte var kry. Igår fick jag gå hem från jobbet igen då jag mådde riktigt dåligt igen. Vet inte vad jag ska göra åt det här, jag måste ha det sämsta immunförsvaret nånsin! T o m Cornelia är frisk, hon har inte vart sjuk sen jag fyllde år, kors i taket!!!
Benny var dålig i magsjuka för typ 3 veckor sen, och i vanlig ordning så var det ju dödsviruset och han skulle ta farväl av sin mor.... Men efter 3 dagar var han frisk igen, han överlevde! Halleluja Moment eller?

Vi hade iaf en jättekul fest när vi fyllde år, och kalaset på dan var åxå toppen. Mycket fina presenter!
Festen på kvällen höll igång till kl halv4 på natten, så det får man väl säga var lyckat. Roliga människor skapar roliga fester, tack för att ni kom!

Vi har äntligen köpt loss audin av Danne, han ville sälja den nu i skiftet feb/mars så vi var tvingad att ta ett beslut. Vi hade ju inga pengar att slänga ut sådär, så jag ringde underbara mormor och bad om hjälp. Hon ställde upp såklart -TACK!!!!-  så dagen efter kunde vi betala Danne, och nu är bilen vår. Skönt att slippa det bekymret. Den ska fixas till lite, lister på sidorna, ny ratt, laga avgasröret som läker, och senare byta baklucka eftersom den är på väg att rosta sönder. Nya vinterdäck till nästa säsong är åxå ett måste.

Cornelia fick välja om hon ville åka på dagis eller vara hemma med mig idag, hade hoppats på dagis så jag kunde få vila... ;) Men hon ville stanna hemma så då fick hon det. Hon vaknade halv7 imorse så vi har vart uppe sen dess. Hon ville titta på "ban-raram" (barnprogram) så vi satt oss framför Bolibompa med välling och täcke =) Jag knarkar nässpray utan större framgång, och inhalerar bricanyl med inte helt ok resultat. Hjälper i några minuter bara. Har slut på svindyra medicinen (1700 kr! Ett 3-pack symbicort m 100 doser i varje inhalator) så det är bara att försöka härda ut... Har mer på recept, men har inte råd att ta ut den nu tyvärr.
Vi var tvingade att åka och handla idag, fanns inget hemma att äta, varken frukost eller middag. Cornelia var jätteduktig på affären, hon gick själv idag! Vi tog ett samtal innan vi gick in då jag förklarade hur jag ville ha det, och vad som gällde. Om hon inte lyssnade så var hon tvingad att sitta i vagnen. Hon var helt med på noterna, och hon var en ängel hela tiden! Hon hjälpte till att hämta varor och lägga i vagnen, och hon körde den en bra stund själv =) Duktiga lillfjärt. Vi köpte glass åxå eftersom hon så gärna ville ha det, och en flaska Bonaqua päron som hon drack i bilen. Hon fick åka den där bilen efteråt, som alltid finns för barn på affärer. Den var väl spännande, för vi brukar inte handla på Willys i vanliga fall, bara Ica Maxi. men nu hade jag fått en "check" som man kunde betala med på Willys eller City Gross, så då åkte vi på Willys. Den där checken fick jag från inkasso, hade tydligen betalat samma räkning 2 ggr, så jag fick tillbaka 1357 kr! Gjorde ju inget i våra fattigmanstider =) Har aldrig vart med om det förr, men det var ju en bra grej iaf. Veckohandlade för 800 kr, så det blev över så hästen kan få mat och spån med =)

Var helt färdig när vi kom hem, och Cornelia somnade i sin sittsäck efter att ha fikat Yoghurt, riskaka, prinskorv och lite vindruvor... hon har sovit i 1,5 timmar nu lillplutten.
Igår klev vi upp halv9, och hon sov inget på dagis alls. hon var vaken till kvart över 9 igår kväll!!! Då somnade hon sittande i soffan, ca 3 sekunder efter hon sa "inte pova nu hälle" när jag frågade om hon var trött.... Bar in henne till sin säng, hon vaknade och ville ha välling, men hon sov när jag kom tbx med den..... Söta troll!

Nu ska jag hasa mig iväg och hänga tvätt, sen ska jag sätta igång att koka potatis så det är klart när mannen kommer hem.


Middagslista resterande del av veckan:

Ons:
Leverbiff, potatis och sås till Benny. Tonfisk, ris, grönsaker och keso till mig. Cornelia väljer vad hon vill ha av det.
Lättdryck/vatten/mjölk.
Tor:
Stekt potatis och korv och ägg. Hårdbröd till. Lättdryck/vatten/mjölk.
Fre:
Gräddig Pastagratäng, sallad. Lättdryck/vatten/mjölk/läsk.
Lör:
Fläskfile, pommes, svampsås, sallad. Lättdryck/vatten/mjölk/läsk.
Sön:
Kycklinggryta och ris, sallad. Lättdryck/vatten/mjölk.


Lite bilder för att avsluta!

Mysmupparna Max Och Cornelia... Film och välling, kan det bli bättre?


MysMaja måste kramas åxå.


Cornelia ser helt störd ut, Max lätt less ;)


Vackraste Poppins var på besök, Älskade hund!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0