sådärja, nu är det snart slut på semestern...=(

Nu är det fredag, bara lördag och söndag kvar... *grina*
4 veckors semester som bara blåst förbi, och har inte gjort ett skit i stort sett.
Benny har jobbat som vanligt, och Cornelia har gjort sitt bästa för att driva mig till vansinne ;)
Vi har iaf hunnit bada några gånger, både i slädaviken, segersjön och på kubenbadet.
Vi har hälsat på mormor, och farmor och farfar, varit till hästarna och gått ut med hundarna.

Till veckan börjar allvaret, måndag mjukstartar vi iaf. Börjar 11 och slutar 17.30, så Cornelia behöver bara vara på dagis 6 timmar. Men tisdag och onsdag blir det 10 timmars dagar för henne då jag jobbar 7.30-16... Inte kul alls!
På torsdag och fredag är jag ledig så då är hon ju hemma med mig, fredag så åker vi till Ö-vik, Strängön för att hälsa på bettan, JO, Engla, Eddie och Bettans föräldrar som bor där. Bettan har en stuga på ön som de är i hela somrarna, ska bli kul att få träffa dem över helgen. Hoppas på bra väder, sist vi var där så ösregnade det oavbrutet hela helgen...

Helgen efter det så åker jag och Benny på bröllopsresa över helgen, en kryssning med Birka Paradise till Gotland. Det ska bli fantastiskt skönt att komma iväg bara vi 2, Cornelia ska bo hos farmor och farfar då.
Eftersom vi är fattigast i stan som vanligt så var det tur att mamma påminde om att vi har pengar innestående hos dem =) de behöll pengarna vi skulle få i födelsedagspresent (önskade bidrag till resan) för att vi skulle ha dem när vi väl åkte. Tur att de gjorde så kan vi säga, för de andra pengarna vi fick har varit tvungna att betala räkningar med...
Men så får det bli när man har det knapert.

Idag har vi städat, tvättat och diskat. Så tog jag tag i det mindre roliga jobbet att rensa min garderob, jag har ju en förmåga att bara trycka in allt där huller om buller, så jag har ingen aning om vad jag egentligen har där.
Men så efter 1 timmas arbete så är det rent och snyggt och välordnat igen. Får se hur länge det tar nu då innan jag är tillbaka i samma röra igen ;)
Det blev 1 kasse med kläder och strumpor som var trasiga, fläckiga eller formlösa som ska kastas.
Så blev det 2 kassar med kläder som ska skänkas, läger dem i UFFcontainern borta vid konsum.
Så 3 kassar totalt som bara skulle bort, katastrof! Tänk vad skit man sparar bara för att...

Benny slutade tidigt idag, så när han kom hem vid halv3 åkte jag till stallet och red med Cilla och hennes dotter Elin. trevligt som vanligt, synd bara att det är så kvavt och fuktigt. Och flugor, så in i helvete med flugor! Stackars hästarna som måste ha dem runt sig hela tiden =(

Nu har jag fått ta en härlig dusch, och så har jag lagat en smaskig soppa till middag. Puzsta-soppa som är såååå god; köttfärs, creme fraiche, tomatpure, morötter, lök, köttbuljongtärningar, vatten, salt, peppar, paprikapulver och såklart lite aromat ;)
Lite färskt bröd till, så är det klart! Jättegod och matig är den.
Nu ska vi åka på affärn och handla lite helggotta, och ikväll när kotten lagt sig så blir det naturligtvis några avsnitt av Sopranos!

Ha en trevlig helg!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0