Jag är sjuk =(

Jajemän, här sitter man igen, vaknade upp i måndags med 39 graders feber och ofantligt ont i lederna. Men fick iaf masa mig till stallet för fodring och utsläpp, trodde jag skulle dö, höll nästan på att börja gråta för att det var så jobbigt =)
Hade lillfisan hemma med mig då hon hade liiiite feber på söndag fm, så jag tyckte hon kunde få en hemmadag till. Huvva vad jag ångrade det beslutet! Ingen hit att ha ett understimulerat barn tillsammans med en dödssjuk mamma.... Aldrig har en dag känts så lång, Benny var nästan en Gud när han kom hem från jobbet =)

Men tisdag fick hjärtat åka på dagis och jag fick vila. Åt alvedon och ipren varannan timme så då var det helt ok, kunde duscha när iprenen kickat in. Annars gjorde det så ont på huden så det gick inte.
Ont i halsen har jag haft sen i måndags, men det börjar bli värre, tittade in nu och såg att det var rött, knöligt och lite vita prickar på högersidan. Har ringt till vc så jag fick komma nu kl 11. Hoppas det inte är halsfluss bara!

opps, måste åka nu ju!


Jaha, nu är jag hemkommen från doktorcentralen. Fick ta halsprov, och jag hade inte halsfluss men en virusinfektion. Så inget penicillin, utan jag skulle fortsätta med vila, alvedon och ipren. Blev det inte bättre om ngr dagar så skulle jag återkomma. Lite feber hade jag fortfarande, men den är på nedgång iaf =)

Idag ska Cornelia få äta mellis på dagis innan jag hämtar henne, och så sa jag att hon fick sova så länge hon ville idag. Hon var så trött igår när jag hämtade kl 14, då hade de väckt henne efter 1 timme som de brukar i vanliga fall. Sen var hon trött och grinig hela kvällen, gick och lade sig 19 och sov till halv9 imorse. Med avbrott inatt såklart när hon kommer in till oss som vanligt, och så vid 7 imorse när hon åt välling. Så hon är säkert sliten efter sin förkylning hon med, snorig som 17 är hon än och lite hosta, men annars är det full fart.
De var på väg ut när vi kom imorse, och Cornelia och 2 fler barn skulle få följa med till skogen på utflykt. Det blev nog roligt för trollet =)

Näe, nu ska jag lägga mig under täcket och kolla på tv/film en stund, det är faktiskt synd om mig...!
Ha en bra dag alla ni andra!


Kommentarer
Malin

Å nej inte igen! Vad jobbigt att vara sjuk igen =( Vilken jämarns otur!!!

2009-10-07 @ 10:44:03
URL: http://majamelon.blogg.se/
piu

Hejsan ! Tänkte säga att jag har bakat till trollets kalas lite, äppelkaka o choklad snittar. Mer orkar jag inte, men gjorde det självmant, allt väl med er? Vi ses på söndag, Alicia kanske följer med oss, för Jeanette jobbar till 19.30. Krama lillen

2009-10-14 @ 15:51:14
Maria

Hallå där! Nu har jag läst ikapp mig lite. Och du skriver ju så roligt! :-D Tack för läsningen.



Hoppas ni kryar på er snart! Mata i er ordentligt med vitlök och c-vitaminer så bacillerna flyr. Finns goda clementiner, satsumas, mandariner nu!



Hälsningar från Kovland! :-)

2009-10-17 @ 20:19:06
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com
Lotta

Jag håller tummarna för er. Varför ska det ta sånn tid ibland för vissa medans andra poppar ut mest var och varannat år.

Osså denna fråga fick vi massor gånger som sårade mycket.-När ska ni skaffa barn? Och kommentarer om hur vi inte visste hur man gjorde.

Lätt att utrycka sig sådär därför frågar jag aldrig den frågan till någon.

Bon har också varit sjuk mycket men det har varit barnsjukdommar, han som inte ens fyllt 2 har haft 4 barnsjukdommar redan.

En som han tom fått vaccin mot..

Hoppas ni får en fin kväll.

2009-11-14 @ 20:27:30
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0