tååårsdäääj

Inatt har fisen sovit i sin egen säng!
Hon fick somna i vår säng, sen när hon sov djupt å bar jag in henne i sin säng.
Har lagt en av mina tröjor på ena sidan om henne å en av Bennys på andra sidan så hon kan sniffa lite å känna att vi e där iaf.
Så jag var in kl tolv å stoppade in nappen, kl tre samma sak å sen halvsex  när hon vaknade till, fick hon komma in å sova med mig när benny klev upp.
Sen sov vi till halv8 innan vi klev upp å åt gröt.
Efter det var vi på långprom med Acke å Cosse, när vi kom in slocknade Cornelia på sin lekfilt. 
Mamma kom å jag åkte till stallet.
Jag å Storen tog en mysig sväng i sakta mak över ån och förbi lite kossor, en fin grusväg, några lägdor och hem över ån igen.
Lugnt och skönt var det! Fast det var kallt idag också, men solen värmer lite iaf.
När det är sån här vår glömmer man att det har sett ut såhär:
image70
Detta är för övrigt samma dag jag fick ett plus på gravtestet! 9/2-07
Den dagen glömmer jag aldrig =)


När jag kom hem igen så var det dags för storingarna å gå ut igen, så jag skyndade mig innan mamma for.
Hon hade dessutom fått byta rejält på Cornelia, lillskrutten hade kommit igång med magen å bajsaaaaat över hela ryggen å heeela blöjan...Hihiii
Skönt för pruttisen å mindre kul för mormor, fantastiskt skoj tyckte jag!
Köpte ju Lactulos igår, och har gett henne det i liten dos. Så köpte jag mer havrevälling, vi har bara haft majsvälling nu ett tag å det var då det började med förstoppningen. Så hon fick havrevälling igårkväll, verkar som det funkar då iaf, skööönt! Lilla liten,magen är då alltid besvärlig, liten som stor.
Förresten, en liten bildserie på magen under graviditeten:
          
V 24                              V 27                               v 34                              v 37

Så ledsen att vi inte tog bilder sista veckan, ångrar!!!!

serie från nyfödd tom 6 mån:
                     

jaa, nääe nu får det nog vara bra för idag. Cornelia har somnat i vår säng, tänkte pröva samma som igår.
Imorn ska jag å Bettan ringa några dagis å se om vi kan få komma förbi å titta lite, det börjar bli dags för cornelis nu, bara 5 månader kvar =(
På morron ska jag släppa ut hästarna, de ska gå alla tillsammans imorn. Vi släppte ihop dem idag, det nya stoet har haft en skada så hon har gått själv tills idag. Det visade sig vara en dam med skinn på mulen, så Storen fick finna sig i att hoppa ner ett pinnhål på rangskalan...=) så snopen han såg ut när hon inte ville ha med honom att göra, han som trånat hela veckan! De andra grabbarna kunde ju åxå hoppa åt skogen tyckte Jasmine, så det blir spännande å se hur det går imorn....
Tar med kameran å ser om jag kan få nå bra bilder på de tragiska tre trånande töntarna...Hahahaa!


Sov så gött, det får jag kanske göra om jag har tur!
                       


Kommentarer
Malin

Jaa han brås verkligenpå mej *suckar fantastiskt*. Jag fick oxå bölla! Sen gick jag in i personalrummet och fick en till!
Hörrödu fiser eller ska storis bajsa på kortet? Jag känner igen dom där svanskyftningarna...Jaman hette han visst som fes oss rakt i nyllet när vi åkte såndär vagn efter...PruppJaman! Hahaaa!

2008-05-15 @ 22:10:39
URL: http://majamelon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0