stopp i lilla magen..=(

lillkotten har förstoppning.... får bara fram små hårdla kluttar typ 8 ggr per dag, å hon har så besvärligt =(
Inatt hade hon ont i magen så vi fick turas om att massera, då sov hon. Släppte vi magen så skrek hon igen, stackarn!
Jag for iväg å släppte ut hästarna imorse, när jag kom hem så vaknade hon och åt lite å så masserade vi igen,bytte blöja med en liiiten klutt igen. Lyckades somna om igen, vi brukar sova en timme ca när hon vaknat vid 6-7.... vi vaknade halv elva!!!!! lillan va trött tror jag, men vilket topphumör hon var på!
Så vi klev upp å åt gröt å så fick hon lufta rumpan eftersom hon blir så röd när hon har besvär m magen.

Igår hade jag åxå utsläppet i stallet, tänkte passa på att öppna upp till sommardelen i hagen nu när det börjar bli grönt. Vi har delat av så vi inte sliter i onödan på hela hagen under vintern å under leriga vår å höstdagar. Så nu är hagen jättestooooooor, å så finns det gräs å mera skog å massa å pilla å greja med.
Tog tag i det hela å började linda upp tråden.
Hade inte räknat med att det var så jobbigt!
Fick bryta mig igenom buskar, kravla över å under stock å sten, kvistar i ansiktet å håret, kusar överallt å sveeeettiiiigt!!
Jag tror jag bröt benet 18 gånger minst, å så sträckte jag mig lite åxå.
Allt detta medans 3 gamla kastrerade gubbar förvandlades till eldiga, spänstiga vilda unghingstar som sprang som dårar fram och tillbaka så det ven om öronen på stackars mig, förvandlad till något sliten busk-lookalike.
Dom höll väl igång i ca 30 minuter, sen stod de stiila å försökte äta gogräs mellan flåsningar å lätt ansträngd hosta.... dom så inte så eldiga ut längre kan jag väl säja...! glömde tyvärr kameran så jag kunde inte föreviga dårarnas framfart, senare reducerad till pensionärsfika. =) Men det va kul att se!
Idag lider jag av svår träningvärk, å jag tror gubbarna har detsamma.

Igårkväll så vart vi så sugna att grilla, men vi bor ju i lägenhet. Det är inte så populärt har jag hört att man grillar på ballan, så vi köpte engånggrill å gick ut till en gräsplätt mellan husen där det finns bord m bänkar å satte igång att grilla.
Lillan satt på filt med fårfäll å myste i solen å lekte med sina grejer, naturligtvis ingen kamera nu heller....=(
Det var så mysigt ute, å det kom några grannar å gjorde oss sällskap. Lillan åt fruktpure å somnade i vagnen en stund, sen var hon med hela kvällen vägrade sova nåt mer!
Vi gick in och lade oss vid halvtolv efter jag tagit ett hett bad, blidde lite genomfrusen av att sitta ute hela kvällen.
Ikväll blir det mera grillning, vi ska till en av Bennys kompisar, så det blir trevligt! I LÖÖÖÖÖÖV grillat, längtar tills vi kan köpa hus, då ska jag grilla om det så är 30 grader kallt ute!

Det går inte att lägga in några bilder idag här, står att det blivit tekniskt fel, så jag får väl klara mig ändå då. kanske det går imorn!

Ska åxå anta en utmaning som Malla slängt ut:
Tre namn jag går under: Carro, Älskling, å Kalle

tre saker som skrämmer mig:  Mörker, monster och människor

tre saker som jag har på mig: mest jeans, t-shirt ,å BH så klart

tre sanningar: Jag är sockerberoende, jag gillar inte folk jag inte känner, Jag är skadeglad =)

tre saker jag verkligen vill ha: Massa miljoner, ett fint hus med stall och mycket mark, min familj och mina vänner friska och lyckliga

                                
Tack för idag, ha en gräjtans lördag å grilla om ni kan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0