Måndag

Idag är jag tröttve på riktigt. eller ja, inte nu, men förut. Cornelia har haft "en sån där" natt igen, med vaknande varje timme. Förstod att det skulle bli så redan vid sövandet igår när det tog över en timme.
Man känner verkligen hur pigg och fräääääsch man är när man kliver opp  04.30 för att åka til stallet...NÄ!
Å sen skulle hon inte sova längre än till 7, så jag hade precis somnat igen när hon skulle upp... Tur hon är en sötis så man blir lycklig av att titta på henne, hon är en solstråle på mornarna =)
Vi åt lite frukost innan vi gick ner å tog ut Acke å Cozze på prom, som alltid blir hon tokigt glad när hon ser dom, gladare än när våra egna kommer.... hmmm
Mamma var här å barnvaktade så jag fick åka å rida i det fina vädret.
Jag å Storen gick över ån nedanför stallet, nu när snön tinat bort. OJ vad vatten det var, gick nästan upp till magen på honom! Men det gick bra så vi tog en tur bortåt Hov.
Jag fick hoppa av å gå nerför ett kalhygge å leda Farbror Stöppelfot efter, det var så mycket sten så jag tog det säkra före det osäkra. Han har en tendens att släppa allt ansvar till mig när vi ska gå nerför, så det blir mitt jobb att balansera hela ekipaget.... Styper han så ramlar han och rullar ner om inte jag stödjer varje steg... hur lätt är det med 500 kg häst i händerna? Han är lite lat kan man säga! Då plötsligt utnyttjar han alla sina gamla 16 år minsann, men annars är han max 3 å allmänt tramsig.

När jag kom hem igen vid halv ett så tog jag å Cornelia en tupplur, tänkte vila till det en timme. Vi vaknade.....halv fyra!! Herregud, vi var trötta tror jag... Så då var det bara att studsa upp å stoppa fisen i bärselen å ta ut Acke å Cozze igen.

Nu har Fisen precis somnat och vi ska äta miiiiddag! Hungrig.

Ha det bra


Men hallå.... det blidde ingen bild!
Det går ju inte, slänger in nåt iaf:
image45
Så här går det när man lämnar fin choklad obevakad.....
image46


Kommentarer
Malin

choklaaaaad *gaaaahrgel* Själv sitter jag och plöttar på med jävla likviditetsbudget, resultatbudget och nån annan budget somjag inte vet vad det är än...Hur i hela friden ska man kunna hitta på en massa siffror som ska stämma bra med hur det kommer att bli? dessutom ska man räkna moms på allt och skatt på resten...sen får man tillbaka moms månaden efter från skatteverket men hur fn vet jag hur mycket det är då? 12 månader framåt ska det göras...hurrahurraaaa...vill du byta? jag tar över hela rajtantajtan så tar du budgeterna? jaaa!!

2008-05-05 @ 22:37:22
URL: http://majamelon.blogg.se
Malin

Har du sett ginger snaps filmerna?? varulvar för heeeela slanten =) jag tar ner dom ifall att!

2008-05-06 @ 21:19:02
URL: http://majamelon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0