Mammaträff, sur domare och en stor liten bebis!

Den förra veckan har jag inte haft tid att blogga. Hela tiden när jag satt mig är det antingen Cornelia som kallar eller så är det telefonen.... Suck!
Men veckan förflöt i stort sett som vanligt.
Vi hade mammaträff i tisdags hos Bettan, med massa gott fika! Jag bakade kladdkaka som vanligt, den var poppis som vanligt...=)
Kul att det blev lite fler, oftast e d ju bara jag å Bettan å ev Malin. Nu var det 2 mammor till, så det blev mycket prat om allt å inget.
Cornelia tillbringade störsat tiden med att sova, var med en halvtimme typ =)
Så har hon faktiskt sovit hela natten 2 ggr den här veckan, fantastiskt! Men det var en övergående lycka som vanligt....
Resterande nätter får jag springa upp å ner upp å ner ur sängen.

Onsdag var vi till Max å Malin å tittade på en till varulvsfilm, Skinwalkers. Den var iiinte så bra, nä.
Vi fikade lite gott, man måste det när man tittar film faktiskt!

Torsdag var Fisungen och jag till BVC för väg å mät, 7480 tung och 67 lång. Vi har fått en pyssling till bebbe!
Men hon äter som en häst å bajsar som en åxå.....=)  Å hon sover ju faktiskt som en åxå, dom sover bara nån timme i sträck. Om dom ligger för länge på samma sida så stoppas blodet där, och de får skador. Tror Cornelia går stenhårt på den linjen åxå. HMMM!
Sen for vi å lämnade Piriplutten till Monica för lite träning inför utställningen på lördagen.
På kvällen kom min gamla jobbarkompis Kajsa och klippte håret å hjälpte mig att färga, sååå skönt! Å snyyygg blidde jag....ehrm...allt är ju relativt =)

Fredagen så var jag å en gammal kompis å handlade mat. Trevligt å umgås, det har alltid varit ofta, men nu pluggar hon så det blir inte mycket nuförtiden...=(
Vi for åxå till sidsjön till ett tälle där de säljer Klass hundfoder, där det tillverkas. Har börjat ge vovvarna det å det är så smmmasskeeeens! Tycker dom alltså.
Det är ett jättebra foder, å Piri har varit så kräsen med maten så jag är glad att det duger iaf.
Kvällen blev lugn framför tvn med kärleken och bebis.

Lördag, Dagen D! Dags för Piris första Officiella utställning. Mötte upp henne å Monica på plats i Nordichallen, hade Cornelia med då pappa skulle köra traktor på alnö.
image106

Cornelia är fantastisk att ha med sig bland folk, hon är så nöjd och glad hela tiden! I 5 timmar var vi borta å hon var snäll hela tiden! Åt, sov och tittade på vovvar med människor.
Hon laddade iofs innan med en tupplur i köket medan jag diskade:
image99

Så var det dags för Piri att gå in i ringen.... Å hon var så duktig! Lite studs blev det , men det är ju så kul tycker hon. Nästan hela tiden travade hon så fint så fint, å ställde sig jättebra. Blev så stolt i mammahjärtat ( jag vet att hon är en vovve, men mina vovvar e mina bebisar åxå!) å fick några fina foton.
Så var det bordet med tandvisning....Gick så bra sist i timrå, men nu blev hon så rädd för fru surdomare så det gick inte. Försökte förtvivlat komma från bordet och ormade sig rejält...stackarn! Hon viftade så glatt på svansen först... =(
Så kritiken sved ordentligt, min hund var bara skrutt i stort sett...:

Aggressiv.
Fem. tik av bra strl.Tillräckl benst.
Bra prop. För smal underkäke. Hörntänder sitter på fel plats.
Önskas högre manke, bra bakdel.
Stora bröstmärken,obalanserade frambensrörelser.
0:a

Ingen av Monicas hundar fick bra kritik, vilket är mkt ovanligt!
Så min glada hund är aggressiv... fast hon inte morrade eller bet, inte ens markerade! Bara försökte komma därifrån bordet. Jaja, den domaren ställer vi INTE för nå mera! Min fina vovva är vacker å kan gå jättefint, så det så:
image100
Titta på mig vad jag går fint!
image101
Trava trava trava
image102
Häpp! Ge mig gottat då!
image103
Vackraste
image104
Jag kan stå fiint!
image105
Hjäääälp!

Så det var synd att det blidde så, vi har en chans kvar om vi får en till 0:a, men får vi 3 0:or får vi inte ställa mer.
Det kvittar egentligen för mig, det ar samma goa vovva som jag åker hem med som jag åkte dit med! Det kan inga domare i världen ta ifrån oss, å det är ju bara titta på bilderna så ser man ju hur fin hon är.... =)

Vi åkte och hämtade Poppins hos extrahusse efter utställningen, så åkte vi till Djurmagasinet för att skämma bort oss lite... Piri fick en supersnygg ny sele med camomönster och Poppins fick ett nytt läderhalsband som matchar läderkopplet. Så nu är de så snygga minsann! Piri hade åxå fått ett jättefint rött halsband med en benberlock på av monica, Tack för det!
På kvällen åkte vi till ett par kompisar i Töva för att grilla, och titta på deras nya underverk till bebis. Lilltrollet var så sött, 1 månad gammal å nästan lika stor som Cornelisen! Det skiljer 0,6 mm på fötterna och bara ett par cm på längden... som sagt, vi har en pyssling! =)
Sen åt vi goooott grillat, smaskens! Hundarna lekte å trivdes ute, dom har en rottweilertik som växt upp med Poppins så det var kul att de fick umgås. nyttigt för Piri som är lite feg för andra hundar. Men Tekla gick det bra med, kanske för att hon ser ut som Poppins?
Sen var det dags för Melodifestivalen, jag å Jeanette laddade upp med chips, godis å dricka, bebisar å hundar i soffan medans Benny å Jocke drack vuxendricka å snackade skit i deras myshörna....!
Å det gick ju jättebra för Sverige...NOT!
Vi kom hem vid 01 å Cornelia fick somna med oss, mysigt! Jättemysigt var det inte när hon vaknade 0630.... Tur att det var Morsdag så pappa gick upp å jag sick sova vidare!!
0830 tyckte jag det var lagom att gå upp =)
Badade med Fisen och sen tog jag med henne å hundarna å åkte till stallet. Camilla skulle träna dressyr så vi tittade på träningen i varma solen.
Jag å Cornelia satt å fikade lite, Poppins gick ner i ån å badade innan hon kom upp och rullade sig i sanden å gick till bilen å la sig.... Piri strosade å låg med oss å tittade på hästarna innan hon gjorde Pops sällskap i bilen...=)

Sen var det dags att fara till Bennys föräldrar för Morsdagslunch med tårta efter, Gottigt! Cornelia räjsade runt i gåstolen som vanligt å rev halva köket.
Sen for vi ut till Mamma å Bosse för Morsdagsmiddag med paj efter.... Smaskigt!
Bra med såna där dagar, så vi får frossa ordentligt =)
Av Cornelia fick jag förresten en ny parfym, nya PUMA. Luktar jättegott! Tack för den!

Just nu ligger fisan och sover, det har inte vart nån bra natt. Svår att söva igår och har sprungit upp å ner som vanligt. Från kl 02 har hon sovit någorlunda. Nu när jag kom hem efter utsläppet av hästarna så fick jag gå in å stoppa i nappen 2 ggr igen.
Får se hur länge hon sover nu då.

Ingen ide att jag går  lägger mig, nu så jag får plocka lite å kanske tvätta.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Malin

Sitter hörntänderna på fel ställe? Sitter dom i näsan kanske? Skitdomare då som gav så dålig kritik... Jag tror hon surnade till efter att inte Piri ville stå fint så hon bredde nog på lite mer än vad hon borde...

2008-05-26 @ 16:33:12
URL: http://majamelon.blogg.se
Malin

jamen vaddå förresten? 3 0or och sen får man aaaldrig mera ställa ut då? Vad är en nolla? Jag har aldrig hört om någon som fått en nolla...och allra minst 2 nollor! Vad betyder det då?

2008-05-26 @ 18:16:57
URL: http://majamelon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0