Liiiite nervös faktiskt!

För imorn ska jag åka med Piri på utställning i Timrå. Det är första gången jag ställer henne själv, å bara hennes andra utställning.
Förra gången, när hon debuterade fick vi 2a HP, jättenöjd!
Domaren tyckte dock att hon hade "något stora öron..."
Vaddå?? Hihi =)
image38
Min lilla rymdhund! Dessutom 10 månader idag! Hipphipphurraaaaaa

Förra gången ville hon inte heller visa tänderna för domaren, hoppas det går bättre nu.
Nu är hon iofs 3 mån äldre, hon har tränat lite på visningen, och så är det en kvinnlig domare denna gång.
Vi får se hur det går, för mig är det inte så viktigt, men det är ju bra å ha bra kritik sen när hon ska ha valpar.

Idag har vi fått sova till halv9! blev alldeles snopen när jag vaknade å tittade på klockan... å fisan sov! Hon har sovit bra inatt, var in 3 ggr å stoppade in nappen, sen vaknade hon till vid 6 å då fick hon komma in å sova mellan oss.
Klev opp å for iväg med vovvarna till Kvarsätt för å titta när min halvfodervärd skulle ha hoppträning med pållen min.
Vi väntade på tränaren en kvart innan vi ringde, hon hade glömt!!! Klantigt tycker jag....
Knäppte iaf en fin bild på Storen:
image40


Så vi åkte hem igen, men det vart iaf lite naturstrosande för vovvarna medan vi väntade.
Faktiskt hade det gått jättebra hemma för Benny med Cornelia, bara glada miner, sköööönt!
Hon tittade knappt när jag kom hem igen...
Men sen kom hon på att hundarna är ju tokroliga, jaaaga!

Stackars Poppins innan hon blir intryckt i hörnet :
image39

Just ja, Cornelia har börjat sova i eget rum, fick iordning där för några dar sen.
Jag skrev om det igår, men av nån satans rövanledning försvann heeeeeeela mitt lååååånga inlägg som jag jobbat med hela dan! had euppdaterat sen mitt senaste inlägg så det var en del...
Jag blev så arg å matt så jag var tvungen att gå å sova istället! =)
I alla fall så verkar det funka bra, vi har en sån dära babyvakt med monitor å nattläge så vi ser och hör henne. Fantastisk mackapär, första natten låg vi å tittade på henne jättelänge....!
Fast volymen va lite högt inställd först, höll på ramla ur sängen när hon gnällde till för att hon tappade nappen =)
Ska fara å köpa nattlampa å mörkläggningsgardin in dit, och lite tavlor till väggarna. Så ska vi ha en sån där Expedithylla med fack för korgar. Tänkte ha leksaker å prylar i den så man får undan det liksom.
Än så länge ser det ut så här:
image41

Just nu har hon sovit från kl 19, vaknade till nu å åt en hel flaska välling och somnade om igen...! hmmmm undra om vi får kliva opp vid 4 tiden inatt...? Nu är det moooorroooon! eller nåt... jag ska åka på utställningen kvart över åtta iaf.

nä, nu ska jag äta köttbullemacka!
Ha en najsig lördag kväll alla!



Kommentarer
Malin

å va fiiiint=) Men vem är det som har gjort dom fruktansvärt snygga lådorna som står vid sängen? Oerhört skickligt gjorda måste jag säga =D

2008-05-03 @ 22:02:44
URL: http://majamelon.blogg.se
lotta

Men va söt hon är och era hundar!

Ha det fint!

2008-05-04 @ 00:29:46
Malin

DU måste skriva hur det gick och vad hon fick för bedömning gaddämitt!

2008-05-04 @ 15:36:01
URL: http://majamelon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0