Lördagen går mot sitt slut :)

Idag vaknade vi vid 9, Benny kom hem definitivt onykter igår kväll... Egentligen helt plakat kan man säga.
jag gillar inte när folk i min närhet är så berusade, jag blir otroligt obehaglig till mods.
Det händer inte ofta att Benny är såpass, så det borde inte göra nåt egentligen. Men likt förbannat sätter jag upp en mur och vill inte ha nåt med honom att göra, jag tycker det blir otäckt och det kryper i hela kroppen.
Det har väl med mina tidigare erfarenheter och upplevelser gällande alkohol under uppväxten, jag klarar inte av det.
Självklart dricker jag åxå, men jag blir ALDRIG plakat. Jag kan inte tappa kontrollen och bli asfull, jag hatar det och känner mig äcklig.
När jag var tonåring så hade vi ju en del eskapader, men jag blev ALDRIG så full att jag inte kunde ta hand om mig själv eller fick minnesluckor. Jag slutar dricka långt innan dess, jag vill ha kul och inte bli drängfull och pinsam.

Så där fick du veta det mor ;) jag har druckit stora mängder fulsprit i mina dar, men har alltid skött mig och sett till att jag kan reda mig själv.

Jag hoppas Cornelia får det vettet med sig åxå, självklart kommer hon festa när hon är tonåring, men bara hon kan göra det med förstånd är jag nöjd.
Att hon pallar för grupptryck och står upp för sig själv.
VIKTIGT!



Iaf, idag har vi grejat på med diverse. Benny har vart ute med Jonas och fixat vår torkvinda som blåst sönder i senaste stormen, flyttat husvagnen som tydligen stod i vägen för en ridplan som ska ordnas till Frun i huset ;)
Jag har städat och tvättat och bakat chokladbollar med min dotter :)





Var åxå iväg och fotade/filmade när min medryttare tränade för min tränare för första gången.
Kul att se, och Eveline gjorde fina framsteg på den timmen. På onsdag är det dags igen, och då tar vi transporten till Matfors och tränar där istället.




Sen stekte jag pankisar till middag enligt Cornelias önskan, Benny var och handlade och gjorde hemmapizza till oss vuxna, smask!
Han inte bara ser ut som en pizzabagare, han är bra på att göra pizza åxå ;D
Imorn blir det bullbak för honom och Cornelia, han orkade inte riktigt med det idag...
Hon ville ju fiska med pappa åxå, så får se om det ev blir av imorn kväll.
Jag har lovat att hon ska få hänga med på en sväng med vagnen efter Storen imorn, så det blir hon glad över.

Nu ska jag fortsätta surfa lite på mina 62 bloggar som jag följer ;)
Benny snarkar på soffan, natten som var nu så sov han där till kl 6 imorse då han kom in i sovrummet... jag väckte honom inte när jag gick och la mig eftersom vi inte vill att Cornelia sover bredvid någon som är berusad. Så han var liiiite stel imorse ;)
Men inatt får han sova med oss iaf!


Kommentarer
Mamman

Ha, tror du inte mamman vetat om det med spriten!

Vilka ungar gör inte såna experiment, vis av mina egna erfarenheter. Det var väl bara en gång det gick illa, nyckelbenet rök och mamma fick hämta en fnittrig tjej på sjukhuset.....

Kram till dig och familjen!

2011-09-04 @ 00:25:43
Carro

jamen nyckelbenet var inte pga det, hade inte druckit så mkt då inte.

Det var glashalt utanför Oscar som vi passerade, och där ramlade jag. De hade ju inte sandat, på riktigt!

2011-09-04 @ 09:03:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0