En solig söndag!

Jaha, imorse var jag morgonpigg (INTE) och klev upp kl 6 för att fodra och släppa ut hästarna. Jag tog in dem igår eftersom det skulle regna på natten.
Nu börjar det bli lite mörkare på mornarna, var skumt ute imorse.
När alla hästapållar var ute så traskade jag upp till min varma säng igen och kröp ner bredvid en stor och en liten snarkare... De låg exakt likadant, så fnissade lite för mig själv där ;)
Tyvärr var det för mörkt för att ta bild på...
Däremot blev det iaf en bild på utsikten när jag släppte ut hästarna:



Idag så vaknade kotten halv9, så jag var halvdöd eftersom jag låg vaken en stund när jag kom in igen...
Tog med täcket och lade mig i soffan efter att ha serverat fröken frukost och slagit igång barnprogram på tvn :)
Sen spenderade jag större delen av förmiddagen där, men när klockan var halv1 så tog jag med Cornelia till stallet då vi skulle ut och köra Storen.
Hon plockade gräs, matade och klappade medan jag gjorde iordning :)







Vi hade en jättemysig tur i höstsolen, och det var så varmt att vi bara hade linne/tshirt på.
Cornelia ser fram emot att få börja på travskolan, när vi passerade en ponny i en hage så sa hon att "såna där kan jag åka med sen, själv mamma!"
Det ska bli kul att se om det blir något intresse, det finns ju lite pengar i det iaf jämfört med ridsporten.
Men vet inte när hon får börja, har inte hört nåt än från travskolan så....





När vi kom tillbaka så hade Benny börjat med bullbaket, men Cornelia ville hellre vara ute och leka än att hjälpa till ;)
Så jag hjälpte till istället, med att äta deg!
Min mage är lätt uppjäst nu, och jag rapar bulldeg så det svider i munnen, haha!



Vi har just vart iväg och hämtat Bennys bil som han lämnade i fredags hos en jobbarkompis, Cornelia stannade på gården och lekte med Alve och hade ätit middag åxå fick vi höra ;)
Så jag och Benny får äta middag utan kotten.
För Bennys del blir det leverbiff och kokt potatis med brunsås, för mig blir det curryris, tonfisk och grönsaker och keso.
MUMS!
Sen blir det bad och sova för Cornelia, det är ju dagis imorn igen. Jag jobbar sent, så jag hoppas jag hinner träffa henne när jag kommer hem...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0