Nytt jobb :)

Japp, min chef på Åsta ringde mig igår och berättade att ett nytt jobb var ordnat till mig!
Hon, min chef i Indal och chefen på Nedansjö Förskola hade bestämt med varann att jag börjar i Nedansjö 13/6 :)
Det är ett vik som gäller hela året ut, så jag slipper åka 9 mil om dan än så länge. Till Nedansjö är det exakt 1,5 mil hemifrån, så det blir ju lite skillnad.
Glad blev jag, kändes fint att de vill hjälpa mig så mkt :)

Så idag efter jobbet så drog jag iväg till min nya arbetsplats för att titta runt lite och träffa folket.
Känns som att jag gjorde ett bra intryck, och det verkar vara trevliga människor.
Det är 2 avd med dagisbarn, sen är det en förskoleklass och så upp till klass 3 om jag förstod rätt i samma hus. Dessutom fritids! Så allt är samlat på samma ställe :)
Det blir nog bra det där, ska vara med i gruppen som ska försöka ordna ihop en långmåndag då jag jobbar så nu på Åsta. Ska bli kul!



Cornelia har alltså vart på dagis idag, hennes far har vart hemma och tyckt synd om sig själv... ty han har drabbats av dödsviruset, även benämt som "förkylning"...;)

När jag kom hem halv2 så hämtade jag lillkotten på dagis, hon hade sovit en stund och var ganska nyvaken. Det är nog jobbigt att först ha vart sjuk flera dagar, och sen upp kl 6 och vara på dagis hela dagen!

Kvällen har ägnats åt att gå igenom husvagnen och rensat det som inte behövs längre, samt tagit in tallrikar osv för diskning. Lakanen har tvättats och hänger på tork ute.
Hemmet har städats, och så har jag packat åt Cornelia iaf.
Packar resten imorn.
Kotten ska få vara på dagis en sväng imorn medan vi gör klart allt, så hämtar vi henne när vi ska åka vid 14tiden.
Själv ska jag kliva upp tiiidigt imorn bitti och hinna med att motionera hästen. Han får ju vila sen hela helgen, så vill att han rör på sig imorn.



Kollade vädret för Norrfällsviken i helgen....regn, regn och ev åska... KUL!
Äh, vi får nog mysigt ändå, men hade ju vart trevligt med liiite bättre väder :)


http://www.youtube.com/watch?v=Rgra6ylv2Ek



Kommentarer
piu

Hejsan ! Hoppas ni får en trevlig helg , kramisar SVÄRIS/ MOR / FARMOR

2011-05-27 @ 09:31:35
Mamman

Grattis till jobbet, vilken tur (eller skicklighet).

Hoppas helgen blir bra trots regnväder. Puss till Cornelia!

2011-05-27 @ 09:42:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0