Bra eller dålig förälder?

Jag halkade in på denna blogg, http://petrakrantzlindgren.wordpress.com/, och inser att jag faktiskt inte är nån trevlig förälder.... Inte många av oss är det faktiskt...

Varför beteer vi oss som vi gör? Varför kan vi inte tänka ett steg längre?
Jag skäms faktiskt, att jag inte själv fattar en så enkel och grundläggande grej när det gäller mitt eget barn??
På jobbet är jag annorlunda, men inte heller där bemöter jag barnen helt på detta sätt. Men i det mesta försöker jag göra liknande.

Nä, nu är det dags att bättra sig, jag vill inte vara en förälder som inte ger mitt barn förståelse och inte kan visa vägen genom livet på ett bra sätt.

Det här gav mig samma AHA-upplevelse som när jag började förstå Parellitänket inom hästeriet... Det här är exakt samma sak, men i mänsklig form.
Nu ska jag ha Benny och mina andra nära att läsa och lära detta!
Cornelia kommer ju undra vad som hänt...;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0