Börja om?

Har inte skrivit här sen 1 december, alltså lite mer än 6 månader...

Läste igenom de sista inläggen jag skrev, och jag blir nästan rädd när jag ser hur dåligt jag verkligen mådde.
Jag var sjukskriven och hemma tills i början på januari då jag faktiskt mådde bra igen.
Åt Levaxin och spenderade tid i stallet så mkt jag kunde.
Sen började faktiskt året mycket bra, och det hjälpte till att vända min depression.

Vi fick igenom ett lån där vi löste alla gamla skitgrejer till ett enda lån.
Jag bestämde mig för att sluta ge av mig själv till alla utan att få nåt tillbaka, och jag tog det stora beslutet att sluta med stallet jag drivit sen flera år.
Det var skitjobbigt att "svika" de andra i stallet, och jag kände mig som den värsta människan i världen.
Men det var rätt beslut ändå, jag kände mig mycket bättre i sinnet när det var bestämt och klart.
Jag hittade en ny bra stallplats till Storen som jag kände mig nöjd med.
Han hann dock aldrig flytta dit, för vi fick äntligen tag i ett hus med stall på gården :)




Vi hyr nu övervåningen på ett underbart hus på landet i Matfors, och har hästen hemma på gården.
Vi bor otroligt bra och vi mår otroligt bra!
Livet vände från att ha varit på minus till att balansera tillbaka till plus igen...
Jag fick ett vik på en förskola här i matfors, men nu tar det slut i juni och jag börjar i Indal igen.
Känns trist att sluta på det nya stället, då jag trivs med folket och det är bara 4 km hemifrån.
Samtidigt ska det bli kul att komma tillbaka, för jag trivs så bra däruppe.
Dock är det 9 mil/dag i bilen... men har även bytt renaulten mot en fin liten Nissan Note som drar liiite bensin :)

Så nu börjar jag om att blogga, har även hästbloggen som jag uppdaterar varje dag som en dagbok över vad jag gjort med pållen (http://sartorius.blogg.se) men här blir det mina egna dagar, funderingar och tankar.
Så nu får vi se om jag kommer igång igen, har ju haft en tendens att bara blogga här när jag var mammaledig och när jag mått dåligt ;)
Bryter jag trenden tro??


På återseende mina vänner :)


Kommentarer
Mamma

Välkommen tillbaka! Blir kul att följa dig igen.

Som du ser funkar datorn nu.... Jag lägger in annonserna själv idag. Kram från mamma.

2011-05-15 @ 11:46:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0