Sånt däringa utmaningstrams eller vad man ska säga :)

Eftersom jag är fånigt förtjust i såna här ifyllningsfrågor så får ni stå ut med det ;)
Vem vet, ni kanske får lära er nåt galet spännande ni inte visste? Eller så kanske inte...haha!




JAG
1. VAD HETER DU? Anna Caroline Sundeborn

2. VAD SKULLE DU VILJA HETA OM DU FICK VÄLJA? Jaa, jag vet inte.. är liksom inkörd på Carro nu :)
    Däremot blev jag kallad Cornelia av en kompis kille, det är ju väldigt sött. nu heter ju lillan det så...:)

3. VILKA ANDRA NAMN TÄNKTE DINA FÖRÄLDRAR PÅ ATT GE DIG?
Ja, några tyckte jag skulle heta Hilda då det är dagens namn... Tur att det inte blev så! Hade jag vart pojke så hade det blitt Patrik har jag för mig.

4. VILKET STJÄRNTECKEN ÄR DU? Stenbock

5. VILKET ÅRTIONDE ÄR DU FÖDD? 
70-talet, närmare bestämt 79.

6. CIVILSTÅND?
Gift med världens bästa man ;-)

7. BARN?
1 dotter

8. HAR DU NÅGRA SYSKON? Nej tyvärr. Nu i vuxen ålder saknar jag att ha syskon....

9. VART BOR DU? I fantasiska Specksta, Matfors :)

10. NÅGONSIN BOTT UTOMLANDS, ISF VART? Nja, räknas Norge? I Isfolkets trakter :)

11. HUR MÅNGA GÅNGER HAR DU FLYTTAT HITTILLS I DITT LIV? Hmm, det blir 8 ggr... GUD! Förhoppningsvis bara 1 gång till, och då till eget hus.

12. VART SKULLE DU VILJA BO? I ett hus här i Matfors, en hästgård såklart. Och ha semesterställe utomlands...

13. VILKEN UTBILDNING HAR DU? Barnskötare via gymnasiet, ungdomsledare via ridsportförbundet.

14. VILKET YRKE HAR DU? Barnskötare på förskola. Vill dock bli undersköterska på BB eller förlossningen
15. DRÖMYRKE? Drömyrke... jag vill inte jobba alls :)


UTSEENDE
16. HUR LÅNG ÄR DU? 1,70
17. HUR MYCKET VÄGER DU? Finns inte en chans i helvete att ni får veta det... FÖR MKT!

18. HÅRFÄRG & FRISYR? Rött är orginal, men svart oftast, har varit tokblond och knallröd. hade låååångt ända tills jag fyllde 30, då kapade jag allt. Nu är jag rakad på sidorna och har halvlång mohikan :)

19. ÖGONFÄRG? Blågrå

20. MEST NÖJD MED?
Inget tyvärr, har en mkt dålig period då jag känner mig ful, fet och allmänt äcklig, rentav motbjudande. känner avsky när jag ser mig i spegeln och kommer på mig själv med att ge mig själv elaka pikar och tankar... skadat! Måste jag säga nåt är jag stolt över att jag klarat av att bära fram en underbar dotter!

21. MINST NÖJD MED?
Allt, mest det vidriga fettet som sväller på min mage. Bristningarna och ärret är inte så kul heller nu i sommartider....

22. SKOSTORLEK? Brukar variera mellan 37-39 beroende på om det är högklackat eller sneakers.

23. GLASÖGON?
Japp, tyvärr. hatar glasögon så försöker ha linser så mkt jag bara kan. men i pollentider och förkylning är det bara glömma..

24. NÅGRA TATTOOS/PIERCINGAR? Japp! just nu är det 7 st tatueringar och det kommer bli många fler. Lovely!!! älskar´t :) Piercingar har jag bara en just nu i underläppen. Har haft i ena bröstvårtan men fick ta bort den tyvärr :( Vill gärna göra båda igen! har även en i näsan, men har nog växt igen tyvärr... Vill göra nytt! Vill åxå gärna ha i naveln (trots att man är fet och ful). Har 6 vanliga hål i öronen åxå.


FAVORITER
25. FILMER: Oooo, har sett en hel del i mina dagar... men topp 3 får nog bli Ronja Rövardotter, Sagan om Ringen trilogin och Twilightsagan... Sen ääääälskar jag Varulvsfilmer och där är Dog Soldiers favoriten. Är även en sucker för trams som kostymdrama, ooooooh vad underbart! Älskar Braveheart, och filmerna om Drottning Elisabeth1... gud, det finns ju hur mkt som helst!

26. LÅTAR: Jösses... vad ska jag säga... Allt med gunsen... Alice Cooper är en annan idol... Aaaah, massa låtar finns det ju, kan inte säga nån favorit! lyssnar på så mkt... Nåt jag spelat sönder nu dock är Snuff med Slipknot. Sen är Rihanna en favorit för tillfället. Pink.... Äh, jag kan inte säga en!!!!
 
27. BÖCKER: Belgarion, Spjuthöök av David Eddings, Isfolket av Margit Sandemo.... Är en bokslukare så jag skulle kunna räkna upp såååå många:) jag har nog läst miljjoner varv runt jorden sen jag lärde mig läsa!

28. SPEL: spelar sällan spel, men sällskapsspel kan vara kul ibland. Typ TP, eller sånt.

29. MAT/DRYCK: hmmm, kräsen på mat... Pommes går dock ALLTID hem :D Dricka så är det Cola, Fanta eller Pepsi Maaaax...Goooott!

30. GLASS: Pinnglass: Nogger. Strut: Daim. Paketglass: vanilj med krossad Choklad. och Mjukglass i strut med chokladdopping och nötter.... aaaaahhhhh

31. DESSERT: ja!!! sötsaker, helst choklaaaad.

32. PIZZA: El Fuego med extra gräddfil på BiteLine, annars cappricciosa med extra ost och färska champinjoner, utan oregano :)

33. GODIS: Choklaaad och hallonbåtar! Och "little ones" ;) det är små runda kulor som är röda eller lila, och de är som knark för mig. Can´t stop eating!

34. BLOMMA: Orkidèer, i olika former och färger!

35. DJUR: Häst, hund, katt, råttor, späckhuggare, puma, tiger, hyena, kommodovaran, björnar... Gillar alla djur förutom insekter... eller jag tycker inte illa om dem så, bara inte förtjust i dem... Getingar och kackerlackor äcklar mig och jag är livrädd för dem, men kan ändå inte döda dem om de inte skadat mig ;)

36. FÄRG: Färgglatt! Annars älskar jag svart.

37. PARFYM: Escada, Puma

38. SMYCKE: silver, gärna med döskallar eller keltiskt.

39. TV-PROGRAM: De jag följer slaviskt varje vecka är: Desperate, cougartown, greys, off the map, halv8 hos mig, criminal minds, criminal minds: Suspect behaviour. Sen älskar jag Gordon Ramsey, och program som Top Model och Projekt Runway då jag älskar mode och design... det trodde ni inte!!

40. RESMÅL: Skottland, Irland, USA, Frankrike, Italien, Afrika.

41. KLÄDER: MYSBYXOR!!! Älskar mysbyxor!! Annars jeans/jeansleggings. Långa linnen, tunikor eller bandtröja. Älskar huvtröjor och munkjackor. MÖSSA!!

42. SKOR: Sneakers eller kängor, gillar stövletter och högklackade stövlar trots att jag får ont. Men de är så helvetes snygga! Älskar skor, hade jag råd hade jag handlat skor varje dag....

43. AFFÄR: Carlings... så snygga kläder, men ack så dyrt.... Så jag får vackert handla på Lindex, Kappahl och Hm... Gillar Gina Tricot åxå. Även Cubus kan ha riktigt snygga munkjackor.

44. ÅRSTID: Hösten! Färger, dofter, svalt men vackert väder, inga insekter, man får klä på sig igen och ha MÖSSA :) Underbart. Sen gillar jag Vintern, snö, kallt och vitt och vackert!

45. HÖGTID: jaaa, älskar julen trots att det för mig som "skilsmässobarn" alltid inneburit stress och ångest. Åka emellan, dela på sig, dåligt samvete....
Sen älskar jag halloween... godis, monster, mörkt med tända ljus, vackert på kyrkogårdarna, familjemys. 


ALLMÄNT
46. HUR MÅNGA HANDVÄSKOR ÄGER DU? För tillfället bara 1, en stor skitsnygg med många fack som jag köpt på Kappahl. Letar fortfarande den perfekta, den måste ha många fack och rymma mycket samtidigt som den ska vara snygg och bekväm.
 
47. VAD HAR DU I HANDVÄSKAN? Plånbok, telefon, nycklar, astmainhalatorn. Miniapotek bestående av huvudvärkstabletter, magtsbletter, allergimedicin, nässpray och näsdukar. Helt ombyte till Cornelia, extranapp, snacks och nödleksak/bok till henne. Penna och tändare är alltid bra att ha, linsburkarna med vätska i och glasögonen om jag har linserna på. 
 
48. HAR DU KÖRKORT OCH ISF VAD HAR DU FÖR BIL? Ja, har dock bara haft det i 4 år :) jag har min älskade räserbil, en -04:s Saab 9-5 Vector Sportcombi med automat. Den går som en kanonkula, jag älskar den! Sen har vi en liten -06:as Nissan Note som är en söt och trevlig liten gokart!

49. RÖKER/SNUSAR DU? Icke.

50. DITT BÄSTA ÖGONBLICK? Dagen jag fick ett plus på stickan, När jag fick Cornelia, När jag träffade Benny, Dagen vi gifte oss, Dagen jag fick hem Storen, När jag var på Alice Cooperkonsert, När jag kom ur min senaste deppression, Dagen jag tog körkortet :)


OCH AVSLUTNINGSVIS........ VAD SKULLE DU GÖRA OM DU VANN 10 MILJONER?
SLUTA  JOBBA!
Köpa en hästgård och starta akuthem för Svenska Hästars Värn, inreda hemmet precis som vi vill ha det, välja ett par nya bilar och en muskelbil, köpa en specialbeställd Harley till Benny, en ponny till Cornelia, ny märkesutrustning till Storen och mig.
Se till att mina nära och kära får det bättre ekonomiskt resten av livet.
Shoppa ny garderob efter att ha fixat boobsen och fettsugit samt lasrat bort allt hår på kroppen...
Investera så att pengarna växer!
Lära mig köra helikopter, och ta lastbilskort.
Resa!
Skaffa personlig tränare samt personlig shoppare, frisör (MARIE!), städhjälp.

Mmmmhmmm, det där täcker nog det mesta av mina drömmar...;)
 



Kommentarer
Jane

kul att du med gjorde den :-)

2011-06-04 @ 16:21:26
Helena

Tänk att Mathias & jag har pratat om det där. Han kallade dej Cornelia av ngn anl.& när ni fick henne & döper henne det sa han att han måste ha förutspått det..hmm..lite skumt & häftigt äre allt. Dessutom jättefint namn på lillparveln.;)

2011-06-04 @ 21:03:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0