Midsommarhelgen

I fredags var det dags för att åka till Strängön för att fira midsommar med Bettan, JO, Engla och Eddie samt Bettans föräldrar och bror.
Eftersom vi skulle åka vid 9tiden så klev jag upp vid 7 för att hinna med hästen innan.
När jag tittade ut så låg alla 3 hästarna och sov :)


De hade klivit upp när jag kom ut, så jag tog in Storen och vi begav oss iväg på en härlig morgonritt, barbacka bara han och jag...
Det var en fantastisk start på Midsommaraftonen kan jag säga :)

Det var inte toppväder, men vindstilla och ganska varmt.

Familjen gav sig iväg 9.30, och det var blandat väder på vägen upp, finväder och vrålregn med svarta moln om vartannat.
Kvart i 12 var vi framme vid viken där vi åker båt ifrån över till ön, Bettans bror Jonas hämtade oss.
Väl framme så var det dags för lunch, allt möjligt gott fanns uppdukat!
Jag som inte äter sill och annat trams vid den traditionella sill-lunchen hade massa annat att välja på, gött var det!

Proppmätta gick vi sedan ut och hjälpte till att klä midsommarstången tillsammans med grannarna, sen var det dans runt den såklart... jag och Bettan stod dock över och tittade på när dårarna for runt, Cornelia och hennes far hade roligt iaf :)

Sen lämnade vi de andra och drog oss tillbaka till Bettan och JOs stuga, vi hade jättemysigt resten av kvällen i lugn och ro.
Barnen lekte till läggdags, och Cornelia somnade som en klubbad säl!


Vi vuxna grillade lite kött och åt mumsig potatissallad som Bettans mamma gjort, och drack vin/öl/whiskey/alkoholfritt.
Vi satt uppe till kl var runt 01, sen lade vi oss och somnade lika gott vi.

utsikt från köksbordet



JO och Benny röker cigarr och dricker gott, och de mådde väl gott åxå att döma av bilden ;)



På lördag morgon var det dags att kliva upp vid 8tiden då barnen sovit klart...
JO fixade fram värsta hotellfrukosten, det var fantastiskt gott. Till och med Cornelia fick i sig bra med frukost.
Vi städade och packade ihop då vi skulle åka hem efter lunchen, barnen lekte ute.
Solen höll sig borta mestadels, men det var varmt och solen glimtade fram emellanåt.

Gravid Bettan, trötta JO och Benny :)

Barnen







Efter en stund såg vi att ett oväder närmade sig, helt svart på himlen och man såg hur det hällregnade vid horisonten, så vi bestämde snabbt att åka illa kvickt istället för att vänta till efter lunchen.
Visade sig att vi åkte i rättan tid, det började regna precis när vi närmade oss land med båten.
Sen hällde det ner helst galet, såg nästan ingenting när jag körde ch det var massor med vatten på vägen. Fick krypa fram ett tag så jag inte skulle få vattenplaning!
Gick bra iaf, och det blev finväder senare.

Vi stannade på Willys och handlade lite lördagsgodis innan vi åkte hem, sen ägnade vi resten av dagen och kvällen åt att ta det lugnt, jag och Benny tog varsin tupplur åxå. Var ju helt färdig efter midsommarfirandet :)
Pizza blev det till middag, skönt att bara hämta mat...




Idag hade Cornelia sovit klart vid halv9, så då klev jag upp med henne, Benny fick sova nån timme till.
Det har vart en effektiv dag kan man väl säga.
Vi har städat, klippt hela gräsmattan, packat upp och tvättat, handlat, bakat bullar, kört häst, fyllt på vatten åt hästarna, duschat och grillat och ätit middag :)






Så, det vart en hel del bilder i helgen, men det bjuder jag på :)
Nu ligger Cornelia i sängen och tittar på film, får se hur hon mår imorn.
Hon har blivit förkyld igen och hade på gränsen till feber idag... Täppt i näsan och det rinner snor heeeela tiden.
Så vi får se helt enkelt. Hoppas det går om sig!






Kommentarer
Veronica

Vad mysigt ni hade det! :)

Vi var o fiskade vi o hade toppenkul.

ha det gott kram!

2011-06-26 @ 21:58:42
piu

Men vad "GOOSI " liten troll- naken fis unge , man kan bara titta på den lilla trollen fammos lill troll unge:)))))

2011-06-28 @ 16:45:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0