Lördag och Söndag

Igår tog vi det ganska lugnt, jag hade en helt sinnesjuk huvudvärk som började när jag tappade bort Cornelia i fredags... Tröck i mig treo, alvedon, ipren, voltaren, sov en stund, drack cola för koffeinet men inget hjälpte. Kändes som att de där "sömmarna" man har i skallbenet höll på att spricka och hjärnan skulle tryckas ut igenom. Trodde jag skulle dö då jag hostade, nös eller böjde mig fram :/

Vi fick besök av 2 jobbarkompisar till Benny mitt på dan, så vi hann städa iaf innan det, gick bra när vi hjälptes åt.
Åkte och köpte pizza till middag, orkade inte göra nåt annat :)

Sen kom O , mellanpojken som är 15 och frågade om jag kunde skjutsa honom till pizzerian åxå, han var ensam hemma då familjen åkte till Ljusdal över helgen.
Så det gjorde jag såklart, och sen skjutsade jag honom till en kompis i Sörfors. Snäll jag :)

Sen kom vi på att Noppe skulle komma och hälsa på, så vi drog iväg vid 19tiden och hämtade honom på Alnö, lite spontant sådär ;)
Blev en trevlig kväll med en del att dricka, och min huvudvärk försvann! Så spriten botade det, troligen för att jag slappnade av kan jag tänka mig.

Noppe ringde en kompis till honom, så hon kom åxå förbi och gjorde oss sällskap. Hon körde så hon körde hem en ganska så berusad herre på natten...;)


Idag har vi inte gjort många knop, Cornelia har varvat utelek med att softa inne. På dan var jag ute och stängslade in en ny hage. Tänkte att det kan ju vara skönt för J och U att det är klart när de kommer hem. Gud va snäll jag är va?! haha :)
Vi lagade mat alla 3 tillsammans till lunch, det blev köttfärssås och spaghetti.
Sen lade jag mig och läste, somnade till en stund i sängen. Sköööönt var det. Jag älskar mitt duntäcke, kan ligga där jämt!

Ryckte sen upp mig, så tog en ridtur ikväll med min fina pålle som har fått lite sommarmage nu ;)
Vi hade en härlig tur i sommarkvällen, och vi träffade även på en mycket fin räv!
Här finns film på den, den var totalt orädd, så häftigt :D

http://www.youtube.com/user/Dhrakken1#p/a/u/1/PUSIl2gs2D4
http://www.youtube.com/user/Dhrakken1#p/a/u/0/S2G1lGSzYkc

Ignorera muppen som såklart är tvungen att prata med djuret.... varför gör jag det egentligen, han lär ju undra vad fan jag låter för...


Iaf, imorn ska jag ha dressyrträning med Storen kl 10 för tränare, sen ska vi ut till mamma och äta lite gott, det är ju röd dag imorn med, underbart!
Denna vecka som kommer är min sista på jobbet här i Matfors, sen börjar jag i Nedansjö. Känns trist och spännande samtidigt....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0