I am all alooooooone!

(Och så har jag ont i bihålorna och lock för höger öra, samtidigt värker det i vänster öra. Förstår ni hur synd det är om mig egentligen??)

Japp, andra kvällen i rad jag är själv med Corneliusen... Benny jobbar extra till kl 06 imorn bitti.
Bra med cash, men jaaaaaag då!
Trååååkigt.
Imorn kväll blir jag åxå själv, för då är ju herrn i huset bjuden på födelsedagsfest hos en kompis.
Jaaaaaaaaaag då?? Jo: hemma med Cooooorneeeeliaaaa!
Hmpf.
Kom ihåg det här nu, makejävel ;)

Iaf, Idag vaknade jag och kotten vid 8 redan, trots att hon somnade vääldigt sent igår, närmare bestämt 23.15...
Själv halkade jag i säng vid 2tiden.
Vi klev iaf upp och så gick vi ner till stallet så Pappsen fick sova ifred.
Vi drog iväg på en tur med Storen och vagnen, hundarna fick hänga med åxå.
Travade på en hel del, min dotter tycker att vi ska trava hela tiden helst...;) Funderar på om hon kanske vill börja på Bergsåkers travskola istället för ridskolan.
Om hon får välja mellan att rida Storen eller att åka vagn med honom så tar hon vagn.
vem vet, hon kanske blir nästa lovande ponnykusk?
Ett Gotlandsruss pappa, hörde du det!

Blivande Cornelia?



Släppte även hästarna i ny beteshage, så nu ser man detta från köksfönstret:



Väl hemma igen så väckte vi pappan, när vi var duschade och klara så åkte vi till Pirkko och Ingvar på lunch.
Tack för mycket god mat!!
Cornelia åkte rutchkana för brinnande livet och blåste såpbubblor som om det inte vore någon morgondag :)
Fick även en gungställning ordnad, behöver bara åka och hämta den och byta lite rep.
Tack familjen Näsman-Sundeborn!!
Cornelia ville som vanligt inte åka hem, utan det blev skrik och grin, pappa blev arg och Farmor fick ont i hjärtat ;)
I bilen somnade hon gott, förståeligt!

Vi tog lite tomåkande-vägar hem, gillar att bara fara lite.
Sen ringde mina fd svärisar och skulle hämta Drutt och Plutt, de hade med sin tax och min fd ska passa honom i ett par dar. Taxen och dårarna är kompisar, så de får passa på att leka.
Så nu är jag utan voffar i helgen, ska hämta hem dem på måndag igen.
Saknar gopluttarna!



Ikväll har bästa familjen Von W grillat med mig och ätit tillsammans med oss, samt att de bjöd på smaskig rabarberpaj nr för dagen ;)
Ibland har man det bra va?
In your face maken....! *hihi*

Jag och kotten åkte in till byn för att handla mjölk, det råkade slinka med ett kinderägg, en påse stjärnor och lite choklad åxå, samt 2 noggerglassar... Och en Sommartvätt till min fina räserbil!
Den snälla gossen som stod i kassan upplyste mig om att alla tvättarna kostade 99 kr, så jag sa att vad tror du, jag vill såklart ha värstingtvätten!!
Den kostar ju dyrt annars, såklart jag passar på att snylta ;)
Så nu är pärlan vacker som en morgon!




Kotten somnade sent idag igen, hon ville se klart Ice Age 3 med dinosaurierna på datorn... Hon älskar dinosaurier och förvandlas ibland till en bara sådär. Då härs blodisande rytanden och huset skakar när Cornelius Rex Klampar fram i jakt på "Sopor och Blod" som hon sa idag...
VA?
Vad i hela helvete har hon fått "sopor och blod" ifrån???
She is a bit weiiiird ibland kan man väl säga :)
Nu sover hon dock sött i pappas säng, och jag lär väl snart göra henne sällis känner jag.

Imorn vet jag inte vad vi ska göra, nåt förslag på vad en övergiven mor och hennes dinosauriedotter ska hitt på på en fredagkväll?


So long suckers, nu ska jag ta en megaipren och alvedoners så mitt öra och mina bihålor slutar värka!





Kommentarer
Camilla

Folk som har sina barn på travskolan säger att det är bättre än en vanlig ridskola. De fåt mycket mer tid med hästarna, göra i ordning dom tillsammans och en massa sånt där.

Har för mig att varje lektion var i två timmar, inklusive tiden man gör i ordning djuren på och körningen då.



Tror att dom ponnysarna har det bättre och mår bättre än ponnysarna på en ridskola.

2011-06-03 @ 11:22:13
URL: http://parellikusken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0