Sommaren är över!

Har ju vart hemsk och inte bloggat alls här på hela sommaren!
Vi har inte gjort något extravagant, utan hittat på lite mys som inte kostar så mkt pengar.
Iom vår flytt så betalade vi adressändring för deras tjänster... Tyvärr verkar inte deras tjänster funka sådär skitbra hela tiden!
Vi fick därför några räkningar skickade till Kronofogden, tack vare adressändings rövar.
Våra räkningar hade gått i retur till förtagen, de skickades till inkasso och även de kom i retur.
DOH liksom, hmmm... de kanske inte fått räkningarna??? Nämen dåså, då skickar vi till Kronkallen istället!
Jaaaaa, bra idé ropade alla muppar i kör!

Som TUR är så hittade Kronofogden hem till vår brevlåda iaf, så vi fick äran att betala alla fina extra kostnade á
800 kr/räkning.
Adressändring har dock inte som policy att betala fast det är deras fel.
Vi skulle ha ringt runt till företagen och kollat att de hade rätt adress.
URSÄKTA, men vad ska man betala dem för då??
Say WHAAAAT??

jaja, iaf är allt betalt, men det innebar då att vi inte kunde åka på vår vanliga semester med husvagnen ner till östergötland. Vi blev hemma, dock fick vi en utflykt till Stöde med våra Underbara Vänner Jeanette och Jocke som betalde campingen, bara för att de ville semestra lite med oss iaf.
Tusen tack <3<3<3<3<3

Vi har även vart till Rövarbyn med Bennys föräldrar och hans syster med familj, allt betalt :)
En jättemysig helg i husvagnen, trots regnet :)
Tusen tack för det <3<3<3<3<3









Hundarna har åxå vart hemma mestadels, de har skött sig exemplariskt under campingturerna.

Sen har vi vart hemma och haft det mysigt istället, och gjort andra saker.
Dock dråsade jag ju utför trappen här hemma och drog av ledbanden i foten och blev sjukskriven i 2 veckor... Inte skitkul, har ännu ont trots att det är 5e veckan nu.
Benny och Cornelia fick roa sig lite på egen hand då jag var invalid.


Nu har jag då börjat jobba igen, på Nedansjö Fsk, det funkar bra.
Ska få gå lite utbildning nu under hösten så det blir kul.
Har även hittat en utbildning där man blir Diplomerad Sagopedagog, men den kostar 18000 att gå hela.. Så den är nog bara glömma tyvärr.
Skulle vara såååå kul att få gå den, och inte många har den utbildningen heller här. Bra extragrej att ha när man bara är Barnskötare, så man blir lite mer attraktiv.


Nu ska jag gå och pyssla med min dotter, har lovat att hon ska få greja lite med mina scrapping-grejjor.
Å min Underbaraste Malla, hon skänkte en MASSA grejor som hon inte använder i sitt scrappande, såhäääääääär glad blev jag!!
PÖSS PÅ HAJ MALDWIN!!



Tack och hej för idag, ska försöka hålla igång nu igen.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0