Sjukskriven...

...till 10 december i första hand. Har även fått min medicin för sköldkörteln, så den äter jag och hoppas må bättre snart.
Kämpar på, vissa stunde känns det helt ok, sen är det skit igen.
Vi skulle ta fram julgrejorna i lördags, och det innebär att vi måste röja ur klädkammaren för att komma åt grejorna.
Tänkte att det går säkert bra om vi hjälps åt.
Efter en liten stund så började jag få ångest och kände paniken komma. Det blev för mycket iaf, domnade i läpparna, tokandades, kallsvettades och höll på att svimma. Var tvungen att sätta mig ner mitt i alla grejor och försöka ta mig samman.
Benny fick höja rösten lite och tvinga mig att lugna mig, -herregud vi hjälps åt, ta det lugnt!
Så jag satt där och plockade och Benny sorterade, och så var det faktiskt klart efter en liten stund.
Det är inte färdigstädat, men det är bättre iaf. Vi slängde en hel del, och det känns alltid mycket bättre då.

Höll på större delen av dagen med adventsstädandet, benny åkte på hockey vid 16 så jag och lillplutten grejade vidare.
När allt var klart och jag skulle dammsuga så brann dammsugaren!!
Fan.
Så det var bara att sätta sig i soffan och skita i resten.

På söndagen så åkte benny för att byta dammsugaren, vi har bara haft den sen mars så garantin gällde.
Den hade utgått ur sortimentet så vi fick en annan modell,  en värre modell :)
Så jag kunde sen susa runt med en dunderdammsugare, blev mycket rent och snyggt.

Idag försov jag mig.
Skulle kliva upp halv5 och släppa ut hästarna, men jag vaknade kl kvart i 6 när benny skulle upp....
jag skyndade mig som en galning, -25 var det ute!
Slängde in mat åt hästarna, kastade på täcken och sprang ut i hagarna och sen hem, allt på 30 min från jag klev upp.
Somnade sen om bredvid världens vackraste barn, och vaknade halv10 av en massa pussar och                       
-Godmoooorgoooon mamma!
Lämnad av henne på dagis efter hon fått frukost, och så åkte jag till stallet igen.
Så skönt att vara där ensam i lugn och ro utan störningar. Få tömma hjärnan och bara vara.
Mockade och fixade maten, ansträngde mig för att ta det lugnt, har ju ingenting att stressa till. Får påminna mig hela tiden om det.
Sen plockade jag iordning i stallet, fixade med täckena och städade på hyllan. Plockade iordning på de andras boxar åxå så det såg prydligt ut.
Fikarummet blev städat och dammtorkat, bytte till julgardiner och julduk och ställde fram ljusstaken. Blev så mysigt!
Hittade igen ett ljusnät som aldrig blev framplockat förra året, så det satte jag upp utanpå ytterdörren. Blir säkert fint när det mörknar :)
Sopade ordentligt och slängde sopor innan jag åkte hem, var i stallet i 2 timmar och bara pysslade!
Imorn ska jag nog ta en ridtur om hovslagaren kommer i tid.

Var hem och duschade och tog det lugnt i soffan 2 timmar, och sen hämtade jag lilltrollet på dagis kl 15. Hon ville inte hem, så det blev lite tjafs innan vi kom hem igen.
Tänkt försöka orka åka och handla åxå, vi har inte så mkt att äta hemma.
Måste dessutom försöka hitta en ny overall till Cornelia. Vi fick en Everest av Veronica i stallet, som hennes son hade förra vintern. Men på 2 veckor har hon växt ur den, den är för kort...! Hoppas hitta en på Ica Maxi, de hade bra pris där sist och de är faktiskt bra kvalitet.
Så vi får se vad vi hittar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0