smärtzen a la carte!

Japp, nu får jag det jag förtjänar... Tänk att det ska vara så svårt att ta det lugnt! Men enligt vårdguiden ska man röra sig så mycket som möjligt när man har ryggskott.
"Det är inte farligt om det gör ont"...Nähä, men det gör väl för helvete ont av en anledning????
Å nu gör det skitont istället, jag som tyckte att det var lite bättre idag. HMPF!

Jag och kotten sov till 08.15 idag, och efter lite välling, påklädning och barntv så lämnade jag henne på dagis. I vanlig ordning när vi kommer och barnen är ute redan så vill hon inte vara ute utan vill gå in. Men idag så gick det över snabbt, tog på överdragsbrallorna och kängorna och sen gick vi ut. Hon hittade en skottkärra som hon drog iväg med, så hon hann knappt säga hej då ens =)

Jag åkte hem och kollade kylen, den hånskrattade mig rätt i ansiktet, så jag fick lov att åka och handla... Det var tomt på riktigt både i kyl, frys och skafferi.
Efter 1,5 timmes hasande inne på Ica Maxi var jag äntligen klar, 1000 kr fattigare.... Då kom jag till det härliga momentet att lyfta allt från vagnen till bilen. Inne på affären så har jag ju självscanningen så allt är ju packat å klart iaf när man går genom kassan.
Fick in allt i bilen under diverse ljudeffekter, och då var det dags att åka på Dilles för inköp av hästmat till Storen och mat + spån till Veronicas häst. Där flörtade jag till mig bär- och lasthjälp iaf, så det var ju bra.

Sen hade jag jättekul när 5 kassar mat + blöjor + toapapper skulle in från bilen. Härligt värre!!
Men jag lyckades till slut iaf, så nu är skåpen fyllda igen och jag fick lite välbehövlig vila och lite fika.
Det strålar, hugger och värker trevligt i ländryggen, skulle bra gärna ha lite tralalapiller så man fick slappna av =)

Funderar på om jag ska pallra mig iväg och hämta lillan eller om Benny ska få göra det. Känns som att jag vill ta det lugnt en stund med ryggen.

Monica smsade idag och frågade om jag ville va med på utställning 5 juni med hundarna. Så jag sa ja, kan vara kul att dra iväg en sväng och se vad det blir för kritik. Ska ställa båda, lika bra det när båda ändå ska åka med i bilen liksom. Men då är det operation hårdträning för Drutten som gäller fram till dess!

Nu regnar/haglar/snöar det ute, slår ordentligt på rutan!
Ska försöka hänga lite tvätt nu, och sen börja förbereda middagen: kycklingwok med nudlar blir det idag.


Familjen Mupp, en del av den iaf ;)











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0