Ryggskott!!

Japp, nu har jag lyckats igen... Fixade ett ryggskott sådär lite käckt igår. Skulle fälla upp rampen på hästtransporten, och det är ju väldigt fånigt att böja benen vid ett marklyft.
Därför böjde jag ryggen och lyfte istället, som bara vi töffingar gör. Heeeelt oväntat knastrade det till och en cooool smärta spred sig härligt i ländryggen... Så nu är jag lite invalido, Asta 103 år kan man kanske dra vissa likheter med =)
Har haft en härlig natt där jag vaknat varje gång jag skulle vända mig eller ändra ställning, och fick uppleva känslan av ett antal hugg med slö skruvmejsel i ryggslutet... Så imorse var det bara att ringa jobbet och meddela frånvaro, Cornelia fick åxå stanna hemma eftersom jag kände att det skulle bli för smärtsamt att få iväg henne på dagis. Tur att det finns barnprogram och böcker, och att hon leker så bra på egen hand.
men imorn så får hon gå iaf, så jag får vila ordentligt.
Hemma måste jag ju iaf lyfta henne, antingen på toan eller till skötbordet vid blöjbyte, och det görs i samband med lätta vrål och grymtningar för det gör så jävla oooont!
Konstigt nog kändes det inget när jag satt på hästryggen, så det gick bra att träna igår iaf, skönt!

Hade ju fått tag i en westernsadel..... den låg ju bra när man inte satt i sadeln, men jag anade att den var för trång efter att jag ridit i den. När vi kom på träningen igår så sa Lasse direkt att det var bara att ta av sadeln på en gång. Kul! Skitsadel tyckte han, så då stod vi där utan sadel.
Vad göra?!
Som tur är så är alla folken som är inblandade i westernträningarna helt underbara och hjälpsamma, så en på läktaren erbjöd sig direkt att låna ut sin sadel till mig. Den låg bra, så vi kom igång efter  15 min dröjsmål med träningen.
Vi tränade vidare på ryggningarna, han vill ju inte riktigt backa rakt och inte med egen bjudning. Vi jobbade med det, så vi fick till jättefina ryggningar mot slutet. Så häftigt att ha en häst som jobbar själv och är uppmärksam på mig =D
Vi började åxå med Sidepass, att flytta i sidled. Fick till det hyfsat efter lite tjafs, fick ta lite fajter igår, men oj vilken skillnad det blev på hästen när han insåg att det blev lättare att jobba med mig istället för mot mig.
nu har vi läxa att rygga minst 5 minuter varje pass hemma, och att jobba vidare med Sidepassen så det flyter bättre. Nästa träning är 23 maj, sen är det upphåll över sommaren. Trist =( men jag tänker nog boka in en sån där helgkurs iaf. Får se hur det blir.
Länk till filmen som Camilla lagt ut:
http://www.youtube.com/watch?v=huXdcE2lR4c&feature=player_embedded

På förmiddagen igår så var vi till Drakborgen, det var kul som vanligt =)
Cornelia röjde järnet, pappa blev alldeles slut... Vi var där i 1,5 timmar innan vi var tvugna att åka hem eftersom jag skulle iväg med hästen. Anna hängde åxå med på träningen, kul att hon ville det =)
På kvällen kom Anna och Carro igen, så vi åt pizza med tacofärs på som Benny gjorde, smask var det!
Sen degade vi i soffan, skönt. Vi såg nån rolig film på tvn, kommer inte ihåg vad den hette bara, men den var kul =)

Idag blir det inte många knop, sitter mest parkerad i soffan med värk i ryggen då.
Hoppas på bättre dag imorn!
Ska försöka fixa batterier till kameran så jag kan föra över lite, trist med blogginlägg utan bilder =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0