Helg...

Skön dag idag, vi sov till halv10 och har inte gjort många knop. Bara tagit det lugnt.
 Benny var på nån lastbilsmässa i birsta, när han kom hem var vi ut i lekparken med lillhjärtat. Skönt väder ute när det inte blåste så mkt!
Nu sover Cornelia, trött efter gårdagen.
Vi var hos Malin, Daniel och Max igår kväll. Max fick sin 3årspresent, och så grillade vi kött och åt potatisgratäng, till efterrätt hade Malla gjort en underbar chokladcheesecake...aaaaaaah vad god den var! Vi åkte hem vid 1 på natten, och Cornelia hade varit igång sen 8 på morron =) Så det är förståeligt att hon var trött!
Nu väntar vi på Anna och Carro som ska komma och mysa med oss ikväll, vi ska äta tacos och glo på film. Skönt!

Imorn blir det Drakborgen med Bettan, JO, Engla och Eddie på förmiddagen, sen åker jag iväg på westernträning med pållen till timrå. Ska bli kul, ser fram emot det varje gång. Nu har vi fått en riktig westernsadel åxå, så Storen ser så snygg ut så med westernträns till =) En bekant hade 2 sadlar som hon erbjöd sig att låna ut, så den ena som låg bra på Storen ville jag låna. Men då är hon en sån snäll pingla så hon ville sälja den till mig för enormt billiga 1300 kr! Och det bästa var att jag får betala en slant när jag kan eftersom vi har lite dåligt ställt denna månad. Toppen!

Benny har fått nytt jobb!
Han börjar den 10 maj på Akzo Nobel, så kul! Lönen kom upp lite åxå, så det är ju superbra. Nackdelen är ju att det inte blir nån semester för honom i sommar, så jag och Cornelia blir själva i 4 veckor. Det är ju trist, men vi drar iväg med husvagnen på helgerna iaf. Så till hösten kanske han kan få ta ett par veckor, jag sparar 2 veckor så vi kan åka iväg då istället. Vi vill ju gärna åka ner till hans släkt varje år, så det skulle vara jättesynd om vi inte kunde åka.

Den 12 maj ska vi på utredning på sjukhuset angående att vi inte får någt syskon till Cornelia. Vi har försökt sedan dagen efter hon fyllde 1, så det är ju ett tag nu. Skönt att få komma igång med det så vi får veta varför. Förhoppningsvis är det något lätt åtgärdat, hoppashoppashoppas....

Vi har även hittat ett hus som vi vill ha, billigt är det åxå och ligger där vi vill bo. Problemet är att vi måste få fram handpenning på huset för att få låna pengar till köp... Vi funderar fram och tillbaka, vi vill så gärna ha det huset. Kommer dessutom att bli billigare att bo där än i lägenheten. Sjukt egentligen!
Här är huset:
http://www.hemnet.se/beskrivning/633728?r=3
äh, det blev ju inte på huset... men det är iaf bjärme 330, kovland. Gul tegelkåk. sidan 4 tror jag.


Sitter och tittar på MTV, My Super Sweet 16.... Alltså jag fattar inte vilka jävulska bortskämda skitungar det finns?? Nu ska hon ha en bil för 100 000 dollar, annars blir hon skitförbannad.... Bilen för 40 000 dollar var inte dyyyyr nog för henne.... Å pappa betalar! Sinnessjukt. Hon ska även sjunga på sin fest, för att alla ska få höra hennes talang. Synd att det lät som en tondöv get som sjöng... Sångpedagogen gned sig frenetiskt i ansiktet och såg allmänt förskräckt ut! Insikt någon? Hahaaaaa! guuuud vad illa det låter >:)
En fruktansvärd människa. Men det är ju föräldrarnas fel som inte lärt henne bete sig ordentligt.

Näe, nu ska jag börja ta tag i matlagningen.
Ha en skitabra helg!




Kommentarer
Jane

vad skönt att ni fått en tid på sjukan, vi har också försökt i två år nu utan resultat. Men hur fick ni tiden som?? då jag ringt till barnmorskan så sa de bara att jag skulle ringa till Fryklund i Härnösand för de tar inte emot här i stan, mysko. Tacksam för förslag/svar ;-)



Ha det kanoners!!

2010-05-02 @ 14:50:00
URL: http://jejjegirl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0