Härlig helg!

I fredags var cornelia till frissan, oooo så fin hon blev! fick en kort page med fin kort lugg =) Tyvärr har jag inga batterier i kameran så ingen bild finns... men det kommer!
Sen åkte vi till Malin och Max, köpte med lunch på vägen. Det var lite bråk och grin emellanåt, men det är sånt som händer! Småvovvarna var med dit, så maja satt utvisad i köket stackarn ;) men nästa gång kanske de kan träffas riktigt.
På kvällen var vi bjuden till Bennys syster med familj på middag, underbar inbakad fläskfile med gorgonzolasås och kroketter.... Smask!
Cornelia avgudar sin kusin så vansinnigt, men det var tyvärr inte riktigt besvarat..=( Hoppas det blir bättre när Cornelia blir lite större. men hon fick en jättefin prinsessklänning av Alicia, den är otroligt uppskattad! Tack Alicia!

På lördagen åkte jag och bettan på klädbytardagen i haga, den är obligatorisk för oss ;) Tyvärr inte så fin kvalitet på kläderna denna gång, mycket skräp var det. Men fyndade lite iaf:

1 vårjacka med döskallar
1 röd vårjacka till dagis/utelek
3 mössor (1 villervalla, 1 name it, 1 snoopy)
3 klänningar
1 par baggyjeans
1 linne med Pippi
1 morgonrock med Ior
1 par tofflor
1 par sneakers
1 lekväska på hjul
3 My Little Pony med borstar
1 fe-trollstav

summa: 350 kr. Det var väl lite fynd? Speciellt döskallejackan, den är såååå snygg =)


Sen for jag och min familj ut till mamma och bosse, småvovvarna fick följa med dit åxå =)
Mamma och jag tog en promenad i det fina vårvädret med Cornelia i vagnen, hundarna fick springa lösa. Lycka!
Åt jättegod middag, nån Iransk köttfärsgratäng med ris, supergott! Till efterrätt åt vi nåt otroligt gott, en paj som smakade lite knäckigt i botten, sen var det en kräm med hallon och grädde och gelatin ovanpå, det var MMMMMMMM!! naturligtvis kommer jag inte ihåg vad den hette....

På söndag var det dags för min westernträning i timrå, och det var så KUL! äntligen har jag hittat det som jag vill hålla på med =D Och Storen verkade tycka att det var kul, det blev inget tjafs alls, man "lurade" honom till att göra saker av egen vilja, och så fick han massa beröm. kan det bli bättre? =) Eftersom vi är helt nybörjare så får vi gå igenom grunderna helt från början, och vi har en jättebra tränare, Lasse heter han och kommer från Vattlång Western (www.vattlongwestern.se). Jättenöjd är jag, lastningen gick åxå bra. Camilla vill göra lastningen så då fick hon det, tog bara 15 min när vi skulle dit, och hem gick han som vanligt in direkt.
Camilla fotade och filmade, så här kommer filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=gQ41qQS4fRc
Som vanligt så ser jag ut som ett enormt fetto, så försök ignorera mig. Nu ska operation Fettobantning inledas.... hua! Får skylla liiiite på att jag hade jeans med låg midja på mig, så allt trycktes upp som en snygg bilring...  ;)
Jaja, det ska bli bättre.
I alla fall, så kommer jag fortsätta med westernträningen, den är 1 gång i månaden. De har även helgkurser som man får boka in, och då ingår 4 ridpass, stallplats, boende i eget hus på gården. För detta betalar man 1400 kr, det tyckte jag var BILLIGT, och benny tyckte det med... så jag får väl flörta till mig det framöver =)
Och så önskar jag mig en Westernsadel! Låååångt till jul.... suck!

Sen på kvällen kom Anna och Carro på besök, Cornelia somnade i soffan redan vid 18 så hon sov när de kom.  Men i vanlig ordning hostade hon så hon kräktes lite senare, så det var bara att duscha av och så fick hon vara uppe med oss. Vi åt enchiladas till middag medans hon sov, men hon var vaken till efterrätten som Anna och Carro bjöd på, kladdkaka med vaniljglass =) Halv12 kom vi i säng, men lillan hade ju sovit mellan 18 och 21 så hon hade ju fått några timmar iaf. Men det var tungt att kliva upp imorse, trööööött! Men det gick bra att lämna på dagis iaf, bara glada miner. sen hämtade jag henne vid 11, fick läkartid för hennes hosta. var lite orolig om hon hade nån infektion eller nåt iom att hon fick hostdämpande utskrivet utan att läkaren tittade på henne. men det var inga fel, och vi fick en annan hostmedicin, mollipect ist för lepheton. Mollipecten är slemlösande och luftrörsvidgande så jag lånar lite jag med ;) när vi kiom hem så åt vi lunch, sen hoppade vi i säng och sov  nån timme. Skönt!
Nu ska vi åka och handla, finns inte en blöja att uppbringa här hemma!
Förresten, Cornelia var torr i blöjan imorse när hon vaknade! Har aldrig hänt förr. Så det går åt rätt håll, snart kanske hon kan vara utan blöja på natten åxå =) Hon är ju utan blöja på dagarna, utom när det är sovning och utelek. Snart är hon nog blöjfri, ska bli skönt att slippa den utgiften, det är fan svindyrt!

Ha en bra kväll alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0