Så var det bestämt

Japp, min halvfodervärd meddelade idag att hon ska köpa egen häst, ska titta på en redan på måndag. Så nu står jag där själv igen efter 3 år, attans!
Har smsat alla hästfolk jag känner, och fick 2 tips direkt. Den ena verkade bra, pratade med henne men det sprack då hon bodde i njurunda och hade inget körkort.
Den andra verkar intresserad så hon ska maila mig med lite uppgifter om sig själv.
passar inte hon heller så måste jag sätta ut annons igen, jobbigt att leta vettiga människor =(
Hoppas det löser sig, och att jag hittar en som passar perfekt.

Har nyss nattat Cornelia, gick på 3 minuter idag =) hon hade inte sovit på dagis, och var ganska grinig nu på kvällen.

Vilket åskväder det blev ikväll! Halleluja Moment kan man säga, det var helt otroligt vad det small och blixtrade. Tror att Tor slog ordentligt med hammaren när han for omkring däruppe =)
Nu är det fräscht och härligt ute igen, det var så varmt och kvavt idag så jag höll på att storkna.
Jag skulle ut och gå ikväll hade jag bestämt, men först var det åska och sen åkte Benny iväg med Saaben för att kolla vad som är fel med den så jag vart ensam. och så sover Cornelia så jag är fast hemma. Ska försöka pallra mig ut sen när Benny kommer tillbaka.

Saaben har vart lite knepig, den rycker och känns lite trött. har vart så ett tag, och det verkade som att turbon var på väg att gå sönder. Billigt? NEJ! Där går det tusenlappar kan man väl säga. Men så idag när jag åkte till jobbet så gick bilen som en klocka igen...? Provocerade den på alla sätt och vis, men den var så fin så. Benny ringde förut och sa att den gick fint för honom med, och Hagge trodde inte att det var turbon, pjoh! Hoppas det är nåt tillfälligt, eller iaf lätt och billigt att fixa...

Jooo, vi har ju bröllopsdag idag!!
I 3 år har vi vart gifta, jösses vad tiden rusar iväg... Snart sitter vi på hemmet med russinhud med otydbara gamla tatueringar och försöker köra över varann med rullatorn, eller kanske har streetrace med rullstolarna =)
Kärleken kom  hem med 3 underbara röda rosor, 1 för vart år vi varit gifta, och så en ask med favoritchokladen: hasselnötsnougat från Åre Chokladfabrik... Muuuuuums!
Hemsk ragata till fru som jag är så hade jag inte fixat nån present till min käre make, fy på mig! Får se vad vi kan hitta på istället ;)

Nu ska jag försöka hitta nån lämplig medryttare, så ha en trevlig kväll min kära!
Pöss och Godnajt, åvör änd aot!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0