en helt vanlig måndag

Idag klev jag upp 9, Cornelia sov vidare till halv10 den lilla sjusovaren ;) Det blev sent för henne igår då hon lyckades somna efter vi varit på himlabadet, så hon var inte jättetrött när det var läggdags. Klockan blev efter 22 innan hon äntligen somnade....
Lämnade av trollet på dagis kl 10 idag och åkte till jobbet. Vi har ihopslagna avdelningar nu eftersom det är mindre barn under sommaren, så jag var på en annan avdelning. Fick lite tid att gå in på min avdelning och skura lite stolar och köra en maskin med överdraget till soffan åxå.

Jobbade till halv5, åkte hem och hämtade upp Cornelia och Benny, sen for vi till Birsta.
Kom på att våra resecheckar som vi fick när vi gifte oss måste lösas in nu, såg då att några redan gått ut...:( men den snälla människan som vi pratade med på Resia idag fixade så att det gick att använda dem iaf, tur!
Vii ska tillbaka imorn och boka in en kryssning, det gick inte att göra bokningen idag.
jag var in på HM åxå och tittade efter mjukisshorts till Cornelia, hon har ett par gråa som är perfekta att leka i på dagis, men det fanns bara vita kvar... inte så bra idé =) Så det blev inga, däremot fick hon ett par Hello Kitty-flipfloptofflor som hon ville ha på sig direkt.
Gick vidare till gina tricot och handlade 2 linnen, svart och korallrött, och ett par grå leggings till mig istället. Nöjd!

Därefter var det dags att åka på Biltema och köpa en elmotorcykel till Cornelia. Vi lovade henne en sån om hon började bajsa på toan istället för i blöjan, och nu gör hon det så det var bara att pallra sig iväg =) Det tog 2 veckor för henne att få till det, så hon är nu en stortjej på riktigt! Bara på natten har hon blöja nu, eftersom hon fortfarande kissar en del när hon sover. Men det tar nog inte så lång tid innan det fixar sig det med.

Till middag idag så gjorde vi en fuling och beställde pizza, smaskens ;)
Har målat naglarna på lillan i en toksnygg blåfärg som vi köpte idag, ska måla mina egna snart åxå tänkte jag.
Cornelia har just badat, så ska ta upp henne nu, hon ropar att hon är klar =)
Så det var allt för idag kära vänner, ha en bra kväll!

Så här snygg var Benny som Tingeling på sin systers 30-årsfest med kändistema....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0