en dag med lite av varje

Jobbade halv8-14 idag, jobbigt att kliva upp tidigt! Lillhjärtat var trött imorse, inte alls sugen på att kliva upp.
Jag skulle sluta 15 idag eg, men jag tog ut min timmes friskvård så jag fick gå hem tidigare.
Åkte direkt till stan och in till  bussgods och skickade iväg westernsadeln, måste byta storlek till en större. Storen har fyllt ut lite väl ;) Hoppas den kommer snart nu då.

Hämtade lillhjärtat på dagis, de hade badat idag. Eller ja, de hade använt vattenbanan vi köpte åt dem, man kopplar den till vattenslangen så blir det en slide med vatten som sprutar överallt. Den var mycket uppskattad av barnen sa personalen =)
Vi åkte hem och väntade på pappsen, sen åkte vi till birsta igen för att boka klart med bröllopsresan. Det blir den 13 augusti, fre-sön på en sån där spa-båt. Den går från Stockholm till Gotland, så det blir mysigt. Kryssningen vi hade tänkt var fullbokad, så vi fick ta den här istället. Ska bli härligt att komma bort bara vi 2 och rå om varann.
Vi var in och kollade lite på ÖB åxå, ska åka in där på fredag och handla lite inför husvagnstrippen i helgen. Var billig dricka och godis och sånt. Idag köpte vi ett moppset till vagnen, och en camofärgad munkjacka till mig ;)

På fredag drar vi iväg till frösön, bokade plats 2 nätter idag. Alla 3 hundarna hänger med åxå, och förhoppningsvis Bästaste Anna. Så ska vi på zoo såklart! Men då blir hundarna kvar i vagnen/tältet under tiden.
Ska bli skönt att inviga semestern med en helg i husvagnen.

Till veckan ska jag och Cornelia däjta med Malin och Max iaf en dag, så ska vi försöka få till det med Kajsa och Leia åxå, så Leia får sin 1årspresent...hon fyllde i början på mars...!

Sen till hösten tappar jag troligen min halvfodervärd på hästen, hon ska nog köpa en egen häst.  Både för och nackdel kändes det som, å ena sidan får jag ha min häst och inte ta hänsyn till någon annan. Å andra sidan blir det svårt att hinna med  och så blir det ju såklart mycket dyrare för mig. Men jag har räknat på det, och det ska gå pengamässigt iaf.
Men jag behöver någon som kan ta honom iaf 2 dagar i veckan, helst 3, men det är så svårt att hitta någon som är vettig. Har ju avverkat en del dårar. Den jag har nu har ju vart med i nästan 3 år nu, och hon tar hand om hästen på ett fantastiskt vis.
Så vi får se hur det blir....

Näe, nu ska jag försöka få Loppan i säng, tur vi har sovmorgon imorn!
ha en bra kväll!

Vackraste skitungen...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0