hundjävlar!

Förbannelse och negerkaffe!
Hundarna ska jag snart spika upp på väggen tror jag, skitdjur!!
Inatt har de levt rövare heeeela tiden, både jag och Benny har vaknat stup i kvarten.... när jag fick nog och rev ut dem halv6 imorse fattade jag vad Piri knaprade på under mitt täcke inatt... de jävlarna har ätit ett helt kycklingskrov från soppåsen!! vattenskålen var torr och djuren såg ut som hängbukssvin, faaan!
Det är ju farligt med kycklingben!
Vad gör man nu då, förutom att promenera och hoppas på att de skiter ut allt?
Milt sagt, de fick höra ett och annat under natten och imorse.... De brydde sig föga, utan hoppade lika glatt som 2 studsbollar som vanligt. Och det mest störda, de springer i vanvettig fart till köket och hoppas på mat så fort jag reser mig!
Jag tror att universums svarta hål finns i dp-magar, hur ska man annars förklara det??

I alla fall, så var vi på Frösön i helgen som var.
Campingen fick jag obehagliga flshbacks av, det var samma camping som jag och Malla var på i ungdomens dagar när vi skulle på Storsjöyran.
Alla andra skulle såklart bo på östersunds Camping, men såklart var det fullt, så vi fick vackert boka en skitstuga på Frösön... Tillsammans med misslyckade varelser från Sverige och Norge skulle det försöka festas med Norskarnas livsfarliga sprit som luktade descinfektionsmedel och förångades innan man svalt den, försöka undvika creepy närmanden från ratade norska psykfall, förundras av en norsk robyn-kopia som hade lika mycket hjärna som ett nerbränt hus och tyckte jag hade konstiga ögonbryn!! dessutom kom hon in i vår stuga mitt i natten och ville ha våra mackor för hon var hungrig?? Hennes apfulla manliga vän försökte våldssova i våra sängar, sen fick jag nog och kastade ut dem i nackskinnet medans jag fräste otydbara svordomar.
Min frukost blev uppäten av våra "kamrater" vi delade stuga med ("vi bara lånade lite") så vi fick gå bort till receptionen där jag köpte en risifrutti som var möglig och en pizzaslice från sekelskiftet som värmdes i micro medans receptionskvinnan glodde oupphörligt på oss...
malin och jag fick nog kl 6 på morgonen dan efter och tog tåget hem där vi sov hopknölade och dreglade på sätet.
Och inte ens koom vi iväg in till Storsjöyran!!! Misslyckat? Fullständig MISÄR kan man säga!

Förlåt min utsvävning =)
Vi fick iaf en bra plats längst upp i hörnet, med tanke på hundarna iaf.
Problemet var bara att det lutade typ skidbacke, så när man satt i förtältet fick man hålla i sig så man inte tippade med stolen...
Vårt nya förtält funkade bra, vi trodde att det var rymningssäkert för hundarna -läs drutten- men ack så fel vi hade. Vi skulle gå och duscha, men vips så såg vi en liten jävla hund utanför tältet.... heeej Drutten!
Viskulle iväg på Frösö Zoo på lördagen, så vi barrikaderade med kompostgaller i tältet, drog ner duken och satte på fläkten, öppnade fönster lite i vagnen och for.
4 timmar senare kom vi tillbaka, och vem befinner sig utanför tältet? DRUTTEEEEEEEEN! Ingen aning om hur hon tog sig ut, men nästa gång monstren ska med så ska det inhandlas en bur i rottweilersize som de får var instängda i om vi ska bort under dan.
Annars var det en bra helg överlag.













Igår var det dags för medryttarkandidat nr 1 att provrida Storen kl 13. Åkte upp till Veronica vid 12 för att installera nya bilstolen till Cornelia, en britax twoway med viloläge. Hon sitter som en prinsessa i den, och kan sova bekvämt utan att huvet faller fram. Hon älskar den stolen, hon fick åka i den en gång i typ 5 minuter, och hon tjatade om den i flera dagar =) Så nu fick vi köpa den, och hon är toppnöjd.
Vi åkte ut till betet och mötte upp Victoria som hon heter, hon var verkligen trevlig, sympatisk och ödmjuk.
Gillade henne direkt!

Allt gick jättebra, och hon tyckte mycket om honom så hon bestämde sig på plats att hon ville ha honom som medryttarhäst! Så jag samtyckte, de passade fint ihop och hon var duktig. Hon ville väldigt gärna lära sig om PNH som vi sysslar med åxå, det är toppen! Hon kommer börja rida honom när hästarna kommer hem från betet, det är så skönt att det löste sig på en gång =)
Mailade och avbokade den andra stackars tjejen, men hon tog det bra och tyckte det var jättebra att jag hittat nån som passade så bar med hästen, så hon förstod. Jag lovade att jag skulle kolla runt och tipsa om jag visste nån som behöver hjälp.
Cornelia fick till stora lycka åxå rida, fast på Dolly. hon är så duktig min lilla fisunge! Hon MÅSTE få en ponny....



Cornelia somnade i bilen från stallet, vi hade ju vart 4 timmar i solen och 30 grader varmt. Hon sov en timma, så hon ville inte somna igår kväll, klockan blev efter 23 innan hon somnde mellan oss.... men vi har ju semester! ;)

Idag ska vi städa här hemma, det är så varmt ute så jag vill inte gå ut alls. Stänger balkongen och ser till att alla persienner är nere så blir det svalt och skönt inne.
Tänkte att vi kan åka och bada i segersjön kanske när Benny kommer hem.

Har förresten hittat 2 bloggar som jag kan rekommendera, roliga och med mycket tänkvärt!
http://juliaskott.wordpress.com/
http://ladydahmer.blogg.se/index.html

Jag vill alltid läsa ikapp mig från bloggens början, så det har blivit mycket läsa här de senaste dagarna =)
De är superroliga, mycket trevligt tidsfördriv!
Sköna människor som jag både kan känna igen mig i, irritera mig på och vilja vara mer lik.


Kommentarer
simone

Stackars hundarna, hoppas du inte skällde på dem, men det vet du nog som hundägare att man inte ska :) Kanske kurser? :)

2010-07-16 @ 14:58:47
URL: http://fattybom.se
Carro

inlägget var skrivet med glimten i ögat, man kanske inte ser det om man inte känner mig....

Jag har pli på mina hundar, men dvärgpincher är de hungrigaste varelserna i världen och säljer sin själ för nåt att äta.

jag fostrar mina hundar bestämt med mycket kärlek och vet mycket väl vad jag håller på med =)

men kul att du läser min blogg! =)

ha en bra dag// carro

2010-07-16 @ 19:12:02
URL: http://dhrakken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0