Liiite varmare!

Ja, nu är det snart sommarvärme! Bara -17 idag, jag har tom varit ute utan täckbyxor och 43 tröjor =)
Idag vaknade vi strax efter 9, fick ett meddelande av Veronica att Storens vattenkopp läkte rejält så det var vatten i hela boxen. Klädde på mig och for upp, då hade veronica tömt boxen på det blöta och sopat golvet och krattat upp det torra efter kanterna. Ringde Danne som bor i huset så han kom ner och fixade det som var trasigt. Så efter påfyllning av massa nytt spån så var det rent och torrt igen!
Sen var det dags för Equiterapeutbehandling av alla hästarna. Han tyckte Storen var fin, och trodde verkligen inte att han ska fylla 18 i år, kul att höra! han fixade till diverse snedheter och spänningar, så nu är det promenader och skritt i några dagar innan vi tar upp den vanliga ridningen igen.
Igår var vi ut på promenad jag, Cilla och Veronica med våra pållar. Cornelia åkte vagnen och hundarna fick en eftelängtad prommis de med. Sista biten åkte de med i vagnen.... Kallt att vara pincher nu!

Cilla med sin Dolly, håller på att fixa iordning Storens repgrimma


Veronica har täten, alla är med!


Ungarna Sundeborn =)


Alla utom Benny i vår familj! Jag ser som vanligt ut som en stoppad korv. Skyller på bylsiga kläder.... =)

Cornelia har idag haft en riktig trotsdag, har mest varit skrik och bråk härhemma, och tyvärr är det oftast hundarna som får ta emot hennes tjafs. Då blir jag vansinnig, hon blir skitarg, hundarna får nipper och alla får ett bryt. Fattar inte att det ska vara så svårt att lyssna, jag hatar att behöva bli så arg hela tiden.
Imorn ska iaf hundarna till Björn igen eftersom jag börjar jobba på måndag, så då blir det lite lugnare ett tag för oss alla.
Tog iaf med Cornelia på affären ikväll, åkte bort på hemköp i Granlo och så fick hon dra korgen och plocka varor. Mycket nöjd tjej! Men hon tyckte att vi behövde sillkryddor, gurkmajonnäs och apelsinjuice, så jag fick övertala henne att vi hade allt hemma... =) Gick faktiskt bra, och så fick hon välja efterrätt helt själv. Duktiga barnet tog Chokladmousse med Crisp, supergott! Hon fick även hjälpa till att laga iordning den, då blir hon superglad när hon får hjälpa.
Sen när vi ätit tacos till middag och vi väntade på att moussen skulle bli ätklar så lyssnade vi på bamsesagan hon fick i julklapp, den var väl lång så vi kapade den vid första pausen med sång. Så vi dansade lite till sången, kul =) Sen åt vi god mousse, sen lekte hon en liten stund medans jag förberedde henne från kvart i 8 att det var sovdags kl 8. Det gick jättebra när kl väl var 8, då plockade vi ihop och tog på nattlinnet innan vi borstade tänderna och hoppade i säng. Hon somnade på 5 min, härligt! Hon har inte sovit nåt idag heller så jag hoppas hon sover hela natten.... I wish, haha! Men natten som var så vaknade hon till strax innan vi gick och lade oss, så Benny gick in en stund. Sen sov hon faktiskt ända till kl 6 nån gång imorse, så det var ju jättebra.
Imorn ska vi åka och bada som vanligt, vi ser till att vara i matfors till kl 9. Skönt att vara där när de öppnar, inget folk då. Innan vi åker hem brukar det vara ganska mycket rörelse i bassängen, det är ingen hit när man har små barn. Annat när man har större barn som leker själva och har roligt med andra barn.

Nu ska jag tacka för mig för idag, ha en trevlig lördagkväll och söndag!

Just ja, på begäran av Benny:
Ville bara tala om att jag älskar min man, är stolt över min man, och han är bäst i världen.... =)
(Han är en sån mupp! haha!)





Kommentarer
Malin/majamelon

HAHA Benny är rolig han ;) Så söt bild på Nelis längst ner! Hon ser lite besvärad ut =)

2010-01-15 @ 23:32:34
URL: http://majamelon.blogg.se/
piu

JAG MÅ HON LEVA:::::::::::::::::::::::: JÄTTE GRATTIS FRU`N PÅ FÖDELSEDAGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!



KRAM SVÄRMORA

2010-01-18 @ 09:31:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0