födelsedag och sjuk unge

Idag fyller jag år! 31 år har jag blivit...huvva!
Dagen firas med en magsjuk dotter som kräks och har feber, kanske mindre roligt. Stackars liten, hon ser så ynklig ut =( Hon ligger i soffan och tittar på barntv, somnar till emellanåt. Försöker få i henne vatten och cola lite i taget. Hon fick i sig lite välling förut så jag hoppas hon får behålla det i lillmagen nu.
I helgen var vi till mormor som fyllt 75, vi fick god mat och tårta, så trevligt så!
Sen på kvällen åkte vi till jeanette och jocke och barnen, hade en jättemysig kväll med mat och vin. Barnen lekte så fint, Cornelia älskar Kevin =) Han är ju 4 år och en stor kille, så Cornelia ville mer än gärna vara med honom. Han lärde henne köra radiostyrd bil med. De åt godis och chips och tittade på film tillsammans alla tre, så söta! tyvärr glömde jag kameran så det blev inga bilder =(
Vi sov över natten, och på söndag morgon åkte vi till matfors och badade allihopa, vi hade jättekul.
När vi kom hem så pkte Benny och lillan till njurunda medans jag stannade hemma och städade, välbehövligt!
på kvällen åkte jag och skulle ta in hästarna, men de ville inte komma in alls så jag fick lämna dem ute. Städade fikarummet och grejade iaf.
När jag kom hem hade lillan kräkts så det var bara att börja tvätta igen... Men resten av natten höll hon sig tills imorse, då hade hon inget i magen så hon torrhulkade och fick upp galla, stackarn! Vi tittade på barntv en halvtimme, sen ville hon sova igen, så vi klev upp halvtio igen då det var dags för mer hulkande. fick i henne cola och lite glass, men det kom upp igen, hela saccosäcken och henne själv. Så mera tvätt och bad av unge. Hon har nyss fått alvedon, så hon kanske blir piggare ett tag iaf.
Själv har jag ont i halsen, täppt näsa och redig hosta, så vi får se om jag blir sjuk jag med =(
Ska egentligen upp till jobbet ikväll för APT, men får se hur det blir.

I alla fall, jag och Benny tänkte fira våra födelsedagar tillsammans, så fika för släkten blir lördag 30 januari kl 14. Vi bjuder på fika och tårta.
Vill man ge nån present så önskas det fickpengar till bröllopsresan vi tänkte åka på i sommar =)
Meddela om ni kommer eller ej via mail eller ring/smsa senast fredag 29e.

Vi drar ihop en fest för vännerna på kvällen samma datum, vid kl 19 kan man drälla in!
Ta med eget dricka då, vi bjuppar på smörgåstårta och övrigt snacks såklart =)
Meddela om ni kommer eller ej via mail eller ring/smsa senast fredag 29e.


Ha en bra dag, nu ska jag hänga lite tvätt!


Kommentarer
Malin/majamelon

Grattis din gammräka! =D

Jag kommer på festen! får se om vi får barnvakt för då följer farbrorn med oxå =)

pössa Cornelia från max! Hoppas hon kryar på sej fort :S

2010-01-18 @ 17:24:03
URL: http://majamelon.blogspot.com
Maria

Grattis i efterskott! Hoppas du hade en bra födelsedag och att Cornelia kryat på sig.

2010-01-19 @ 10:26:01
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com
Lotta

GRATTIS i efterskott!

2010-01-28 @ 21:15:57
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0