Jag krockade idag

på väg hem från jobbet så small det för mig idag.
Det är vägarbeten i Silje, jag kom ikapp en bilkö som följde en trafiklotsbil.
Ínnan jág kom ikapp så nös jag och tittade åt sidan på en asfaltsbil, när jag tittade upp igen så hade bilarna stannat.... Jag tvärstyrde åt höger, och skulle bromsa, men i full panik som jag var så tröck jag full gas....
Jag rammade in i höger baksidan på bilen framför och sen bar det iväg nerför diket och över en trumma och in på en tomt innan jag fick stopp på bilen.
Slog i huvet i sidan på taket, hade bälte på och spjärnade allt jag orkade. krockkudden löste inte ut konstigt nog!
Fick upp dörren och såg bilen jag kört in i ligga med nosen rakt ner bredvid mig, de klev ut oskadda som tur var.

Chockad, rädd och omskakad, plus att jag skämdes nåt så kopiöst så bara grät jag, ringde Bettan och bad henne hämta Cornelia på dagis. (TACK BETTAN OCH JO!!! ni är helt fantastiska, det finns inte ord för hur tacksamma vi är för att ni tagit hand om lillan ikväll, och att hon fick sova över. PUSS PÅ ER!!!!)
Ringde sen Benny och grät och skämdes, han kastade sig i bilen och kom på en gång.
Polisen och ambulansen kom, men jag vägrade åka med ambulansen. Lämnade redogörelse till Polisen och fick blåsa.
Sen kom bärgarn och hämtade min älskade bil... den går nog inte att köra mer... helt trasig front och totalt skalad under, och är den inte ramsned så är det en pansarvagn!
Troligen löser försäkringsbolaget in den, annars lagas den och vi får betala 5000 i självrisk, plus 1000 kr till de andras försäkringsbolag... de pengarna finns inte, så hoppas på att den löses in då tyvärr.....
jag har nu tillbringat 4 timmar på sjukhuset, skallröntgen och provtagning.
Inga blödningar eller frakturer, men det blev nog en hjärnskak då jag har fruktansvärt ont i huvet, yrsel och illamående. så de sa att jag skulle sjukskriva mig en vecka iaf, jag som funderade på hur jag skulle komma på jobbet imorn....

länk till bilder på olyckan, tyvärr inga bilder framifrån där det syns hur trasig bilen är... :
http://gobitens.blogspot.com/2010/08/3-bils-krock-rv86-silje.html


Kommentarer
piu

Hejsan ! Tur i oturen huvudsaken att du inte skadade dig , o att inte trollet vad med. Plåt kan man köpa men inte människor. Kram s-mor o s-far

2010-08-17 @ 21:48:14
Anneli

blev du av med körkortet??Hoppad du mår bättre. mvh Anneli

2011-03-24 @ 18:16:19
URL: http://centerofmyhart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0