men jösses!

Vad säger man?
Evigheters evigheter sen sist va!
Vi gör ett försök igen med det här bloggandet =)

Nytt på bergsåkersfronten... Jag har bytt jobb, till Indals Förskola. Trivs jättebra!
Vi har fått en till vovva, Drutten, från Monica som äger Piriplutt åxå. Hela familjen är glad över det!
Bil har vi bytt, till en Saab 95 -01, silverfärgad och supersnyyyyygg! Toppnöjd toppnöjd toppnöööjd!
Stallet är fullt igen, så skönt efter allt strul. Storen har 3 tjejer nu =)
Storen har gjort sig illa i höger bakben, ett otäckt sår i karleden som inte vill ge sig. Vi har hållit rent, bandagerat, haft veterinär ute som fick ge penicillin och metacam, sen fick vi ge sprutor själva i en vecka. Nu har vi fått en supermegasalva med lots of cortison, så attans om det inte blir bra nu! Självklart var inte Storens mamma gunilla veterinär hemma när han blev skadad, så en fin räkning på 2300 kom i brevlådan från Distriktarna.... mindre kul för plånkan!
Benny har varit en stor talang och hälsat på farbror fortkörningskonstapeln, inte bara 1 gång, nej då, 2 gånger....en sluträkning på totalt 4300 svenska kronor! Behöver jag säga vad min reaktion var? Näe, trodde väl inte det =)
Ingen bebis på gång än heller, trots diverse symtom, men bara inbillning... suck! Har iaf ringt KK och vi ska få en kallelse nu under hösten för utredning och undersökning. Kan vara skönt att veta om det är nåt fel eller om det bara är att köra på som vanligt.
Cornelia har lagt på sig lite, hon väger nu 10,6 kg! Passade å att väga på veterinärens våg i väntrummet....=D
Hon har lärt sig massor i sommar, pratar och förstår massor. Kan räkna till 5 tillochmed!
Just nu är hon helt besatt i Nassefilmen, handlar om en inte alltför smart nalle som hittar saker och inte vet vad de är för nåt. Inte jättespännande, men Cornelia älskar den!
För tillfället är jag hemma sjuk, åkte på en redig förkylning =( Cornelia började i onsdags, så var hemma på VAB tor och fre, sen på lördagen åkte jag på det åxå.  Cornelia har vart på dagis igår och idag så att jag får vila lite iaf, svårt när tjurungen är hemma =)
Lördag fm innan jag blev sjukast i världen, så åkte jag och mamma på birsta för att handla lite till Cornelia. Skulle komplettera lite till höst och vintergarderoben. Mamma var galen och gav 1000 kr att handla för, tack snälla mams!!! så det jag betalade var 2 par fingervantar på POP för 45 kr st. Helt överkomligt ;)
Vi kom hem med 3 par strumpbyxor, 3 par byxor, 2 mössor, 5 par strumpor/tjocksockar, 2 långärmade tröjor, 1 jacka, 1 pyjamas, 2 par tumvantar och 2 par fingervantar.... perfa!
Vinteroverallerna kunde hon ha sen förra året, och vinterskorna med, plus vintermössorna och vantarna, och sovfleeceoverallerna =)
Ibland är det bra med små ungar som växer sakta!
Så jag har handlat 2 höstjackor, 1 vinterjacka, 1 par kängor och 1 mössa på tradera för totalt ca 200 kr. Det tycker jag är godkänt!

Nu är det snart semester 1 vecka igen, vi åker till småland 18 sept för att fira Bennys goa farmor som fyller 80, grattis! Vi passar på att vara lediga 1 vecka när vi ändå åker ner. Vi tänkte ta med husvagnen så campar vi på vägen hem åxå, mysigt =)

Sen är det Cornelias 2 årsdag den 18 oktober som vi ser fram emot, och vi funderar på bra presenter.
En riktig dockvagn skulle hon få av farmor och farfar, och vi tänkte köpa en liten studsmatta.
Sen behöver hon nya leksaker då hon börjar växa från en hel del som vi har.
Filmer med "avsnitt" på, inte en hel lång film, har hon börjat intressera sig för, böcker är alltid jättekul.
Lego har hon, kritor och tuschpennor och vattenfärg med.
Hon gillar saker som lyser, låter och rör sig =)
Sen är det ju alltid bra med presentkort på olika affärer.
Jaa, det är mycket att fundera på!
Nu ska jag gå och snyta mig, det härliga gula tjocka kletet som kommer från mina bihålor... gläääärgh...
ha en trevlig kväll hörni!

Avslutar med lite bilder från furuvik i sommar


Även om det bara ser ut som en solhatt och Benny, så var det Cornelia som körde...
superkul var det åxå, precis som jag tyckte när jag var där vid 3 års ålder!


Lyckan var fullständig!
Kan tillägga att det var på exakt detta ställe mitt hästintresse väcktes när jag var 3 år.... Och se var det slutade!
Ignorera fettot till höger i bild, vet inte hur den där valen kom med på bild. 


Dålig bild tyvärr, men det är Cornelia och en get som hon myste med. Roligt att klappa getar!



Kommentarer
Malin

wattafack!! Här har jag tittat in varenda dag, i princip, sedan sista inlägget och helt plötsligt har du skrivit!! En massa!! lycka



Pröpp!

2009-09-08 @ 17:08:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
Anna

Jag håller med Malin; De va på tiden... ;)

2009-09-09 @ 20:45:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0