jobba, klippa, stallet

Jaha, då har man börjat jobba igen. Det är faktiskt kul att åka till jobbet! Trivs otroligt bra, ångrar inte en sekund att jag bytte arbetsplats.
Vi har vart på utflykt, och grejat lite med olika saker på avdelningen. Så jobbar jag bara 8-14, så det blir inga långa dagar.
Imorn slutar jag 12, tar ut tid som jag jobbat över. Mycket att göra imorn innan vi drar iväg till småland på kvällen. Ska packa och göra iordning i husvagnen, städa bilen, lämna bort hundarna och tömma kylen.
Cornelia får vara kvar på dagis tills hon sovit, hon har ju precis somnat när jag slutar så tidigt. Så det blir väl 14 för henne.
I måndags hade vi stallmöte, bestämde att Ida flyttar till sin nya stallplats redan nu i helgen när jag är borta. Eftersom jag inte kan sköta utsläppen nästa vecka så får hästarna gå ute dygnet runt i kohagen, och Ida ville inte ha sin häst där alls. Så då löste vi det att stt hon får tillbaka lite på hyran så flyttar hon nu istället för om 2 veckor. Alla blev nöjda, så det var bra.
Sen efter mötet skulle Vero träna Alfa för Rosa, så vi gick med allihopa och tittade, kul att alla i stallet var samtidigt för en gångs skull!

Igår var jag och klippte mig, blev skitasnyggt som vanligt. Jag har världens bästa friss =)
Kan vaaaarmt rekommendera Pilgränd 13, åk dit och klipp er så blir ni nöjda!

Idag ska jag och Veronica träna lite markarbete för Kerstin (stallrosen.zoomin.se) kl 18.30, ska bli superkul att komma igång igen. Sen blir det hoppning, men nu är vi ju inte igång än så vi börjar lugnt =)
Min kompis Linda ska snart komma och umgås med mig, hon följer med till stallet sen så kanske hon kan fota lite åxå. Vore bra!
Just nu tittar Cornelia på björnen Nasse för ovanlighetens skull, inte.... Hon är besatt av "Dasse", ondskefulla människor som gjort den filmen! Idag beställde jag en bok om Nasse, och en ny film. Så beställde jag 2 till dvdfilmer med andra teckande figurer, och en skiva med sånger med rörelser till. Hoppas det blir poppis! Lite omväxling vill jag ha från just den här filmen....

Ha en bra kväll, så får vi se om jag uppdaterar innan vi åker imorn.
åver änd aot!


Kommentarer
Linda

Tja! Tänkte bara höra så du fick mitt sms om kalas nästa helg?



Kram och hälsa familjen

2009-09-19 @ 20:03:36
URL: http://killmamman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0